Nu mai agresati medicii!

Din ce n ce mai des sunt ntlnite situatiile n care pacientii care merg la controalele medicale fie au consumat alcool nainte si fac scandal, fie uit de-a dreptul de igiena corporal si miros ngrozitor. Nici Spitalul Municipal de Urgent Elena Beldiman din Brlad nu face exceptie de la regul, indiferent c este vorba despre bolnavii veniti la Urgente sau la orice alt compartiment din cadrul Ambulatoriului Integrat. Deja, medicii brldeni s-au sturat s li se tipe n propriul cabinet si spun c si rezerv dreptul s-i refuze pe cei mai agresivi dintre pacienti.

Fie c este vorba despre printi cu copii mici, tineri, adulti sau persoane n vrst, toat lumea crede c atunci cnd a ajuns la spital trebuie s fie imediat luat n primire si consultat. Poate acesta este cazul la Compartimentul de Primire Urgente, unde, pe neasteptate, pot aprea cazuri foarte grave. n aceste situatii, medicii sunt mai indulgenti n ceea ce priveste agresivitatea unor pacienti sau apar- tintori ngrijorati de starea de sn- tate. ns nu ntr-att nct s tolereze abuzurile verbale acide sau agresivitatea fizic. Si s-au ntmplat destule cazuri si la Brlad. Oamenii fac scandal pe coridor, chiar n fata cabinetului unde medicii consult bolnavul adus cu Ambulanta, fr a tine cont de bunul simt. Dac aici mai e de nteles, cu att mai putin este de nteles n cazul unor oameni care calc pragul Ambulatoriului. Si asta pentru c nu este vorba despre cazuri urgente cu persoane care pot muri dac asteapt cteva minute la us, ci despre programri fcute dinainte. Si totusi, multi pacient i vin la usa cabinetului si url s fie primiti imediat, de multe ori fr s fi fcut cunostint cu apa si spunul. Dac la Compartimentul de Primire Urgente mai putem ntelege de ce tip unii oameni, la noi, unde persoanele vin cu programare, este de neadmis. Multi pacienti sunt foarte agresivi si url la noi de parc ei au numai drepturi si medicii sunt la cheremul lor. Unii fac panaram si la us si n cabinet si apoi amenint c merg la director s fac reclamatie. Toti colegii se plng de acest lucru, nu se ntmpl doar la cabinetul de Dermato. Nu este normal s ne fie fric s venim la serviciu, stiind c putem fi btuti. mi rezerv dreptul de a-i refuza pe cei care sunt foarte agresivi si chiar ar trebui s existe un cod pentru comportamentul adoptat ntr-un spital, pentru ca s nu se mai poarte agresiv cu personalul medical. Trebuie s stie s astepte la rnd, pentru c nu se vindec mai repede dac asteapt la us cinci minute, nea spus medicul specialist Roxana Fifirig, din cadrul cabinetului Dermato- Venerice. Medicul Fifirig a precizat c vrsta nu are nicio important n dobndirea bunului simt si c, ncepnd cu pacientii tineri si pn la cei foarte vrstnici, unii si manifest agresivitatea fr a tine cont c si medicii sunt oameni. n plus, a mai mentionat Fifirig, sunt persoane care duhnesc a alcool sau miros a nesplat nc de la primele ore ale diminetii.

6 COMENTARII

  1. saracii si bietii muncitorilor din spitale sau profesionistilor din domeniul sanatatii!

    ma intreb cum de a -ti avut curajul si sensibilitatea de a ajunge la aceasta concluzie ,personal din sistemul sanatatii agresat!este inadmisibil ca bolnavul sa duca grija celor care ne sug de bani!venitiva in fire oameni buni!

  2. Lasa ca mai sunt si „asistenti ” binevoitori.
    Ca de exemplu ESTE unu mai subtirel si mai tanar la camera de garda si de fiecare data cand vede cate o tipa pe hol mai singurica cauta sa se bage in seama. MACAR DACA AR STI. Ca si altceva nu stie sa faca, de, e si el „barbat”. Halal bun simt o chestie care am vazut-o cu ochii mei cand un tip a intrat in cabinet si el se baga in seama cu amica lui. PENTRU CE IAU EI BANI.

  3. Saracii medici si saracul personal auxiliar, sa fim seriosi. Dar a intrebat cineva vreun pacient, care tipa la doctor, de ce o face ? …. logic ca nu. Pai cum sa nu tipi sau sa ii dai 2 peste ochi, cand ei stau si freaca menta pe banii nostri? Cum sa nu tipi cand ei stau si isi beau cafeaua, iar prostii mor pe holuri, pe banii nostri ? In Romania, multi medici ar trebui omorati in spitale. Sa moara langa bolnavul pe care refuza sa il consulte atunci cand vine. Pai daca cineva isi face programare, si trebuie sa fie la 10.00 la cabinet, apoi la ora 10.00 il primesti; nu la 20-30 minute mai tarziu. Chestia asta am observat-o si astazi, intr-un cabinet de medicina de familie. Doctorita respectiva, vine la ce ora i se ****** ei. Pai nu nene, esti medic? Esti platit din bani publici? Atunci faci ce si cand trebuie; nu cand ti se scoala tie. Unde ati mai vazut in lumea asta, ca pe usa cabinetului de medicina de familie sa scrie:” Programarile se fac cu cel putin 2 zile inainte la cabinet sau la numarul de telefon XXXX ” .. sa fim seriosi. Acelasi lucru este si la Spitalul „Elena Beldiman”. Daca esti pe moarte, trebuie sa fi anuntat personalul de acolo cu cateva ore inainte, sa te poata primi. DOCTORII SUNT PLATITI DIN BANII NOSTRI, TREBUIE SA NE RESPECTE, NU SA ASTEPTAM SA MURIM, APOI SA FIM CONSULTATI.

  4. nu e vorba numai de medici agresati….ci si de personalul mediu si auziliar….care se confrunta des cu persoane agresive..atat verbal cat si fizic…
    s-a intamplat de multe ori in sectia neurologie unde personalul a fost agresat verbal si chiar fizic de un pacient intrat in sevraj din cauza bauturii…..

  5. Angajatii firmei de paza ar trebui sa-si faca simtita prezenta in spital. Cand in obiectiv numai femei care numai a agenti de paza nu arata si care in astfel de situatii sta si casca gura ce sa mai discutam.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.