Aproximativ 2% dintre persoanele din mediul urban s-au mutat n ultimul an la tar, procent similar cu cel al orsenilor care intentioneaz s se stabileasc ntr-o zon rural n urmtorul an, se arat ntr-un studiu al companiei GfK Romnia, specializat n cercetare de piat. „Mutarea ntr-o zon rural este o variant luat n considerare de 2% dintre persoanele de peste 15 ani din mediul urban, acestea declarnd c n urmtorul an intentioneaz s se stabileasc la tar. Un procent asemntor este reprezentat de cei care siau schimbat deja domiciliul n ultimele 12 luni, mutndu-se de la oras la sat”, se arat n studiul citat. Potrivit GfK, statisticile oficiale din ultimii ani arat o anomalie a cursului de migratie, dominant fiind mutarea de la oras la sat , n conditiile n care Romnia se caracterizeaz deja printr-un grad redus de urbanizare n comparatie cu statele din Europa. n general, sub 10% dintre orseni obisnuiesc s-si petreac o perioad mai mare de o lun la tar. Cu toate acestea, rudele si cunostintele din mediul rural sunt un sprijin important pentru o treime dintre orseni, acestia primind n mod obisnuit diverse alimente de la tar. Potrivit studiului, o alt surs de legume si fructe pentru cei de la oras o reprezint propriile grdini, chiar dac locuiesc n zone urbane. Aproape un sfert dintre ei consum astfel de alimente, mai ales cei care locuiesc n orase mici, cu mai putin de 50.000 locuitori. Indiferent dac au sau nu o surs de alimente la tar sau o grdin proprie, pentru 85% dintre orseni alimentele cumprate din piat fac parte din cosul de cumprturi. n mediul rural, chiar dac exist grdini si animale, produsele din magazine sunt indispensabile. Dintre alimentele pe care le consum locuitorii de la tar, aproximativ jumtate provine din magazine, iar cealalt jumtate este reprezentat de produse obtinute n gospodrie sau achizitionate de la alti trani. O pondere mai mic a alimentelor procurate din magazine se ntlneste n rndul persoanelor de peste 65 de ani si a locuitorilor din Oltenia, n timp ce n Muntenia si Dobrogea acestea predomin.