In ultimii ani, fotbalul din Romania a inceput din nou sa conteze pentru suporteri, iar numarul de spectatori a crescut de la sezon la sezon. Superliga atrage din nou oamenii aproape de sport, tinerii fiind cuceriti in special de atmosfera de pe stadioane, duelurile din ce in ce mai echilibrate si coregrafiile spectaculoare realizate de galeriile echipelor de traditie.

Acest val de entuziasm a crescut si atentia pasionatilor de pariuri sportive, multi dintre acestia urmarind constant ponturi oferite de tipsteri romani pentru a descoperi pronosticurile analizate ale celor mai tari dueluri din campionatul intern.
In spatele acestei cresteri de interes pentru sportul rege, se afla mai multe motive. In continuare vei descoperi 4 dintre acestea.
Revenirea in primul esalon a echipelor de traditie
Unul dintre motivele pentru care media spectatorilor din Superliga a crescut este cu siguranta revenirea in primul esalon fotbalistic al echipelor de traditie. Cluburile cu o istorie bogata atat pe plan intern, cat si international, precum Rapid Bucuresti, FC Arges si chiar Universitatea Cluj, au promovat cu ceva timp in urma, dupa o lunga perioada petrecuta in ligile inferioare.
Aceasta revenire a echipelor cu galerii impresionante, care lupta cot la cot pentru un loc in play-off cu alte formatii de top, precum FCSB, Dinamo Bucuresti, Universitatea Craiova si CFR Cluj, a contat foarte mult pentru cresterea mediei de spectatori.
Impactul este vizibil, iar statisticile o arata. De exemplu, sezonul 2014 – 2015, a inregistrat cea mai mica asistenta, fiind pentru prima data cand se ajunge la o valoare sub 4.000 de spectatori, mai exact 3.747 la fiecare eveniment.
La o distanta de doar 10 ani, in sezonul 2024 – 2025, media de spectatori inregistrata in Superliga Romaniei a fost de 5.858 de persoane per eveniment, cu o crestere de peste 2.000 de privitori.
Ca tot aminteam de Rapid Bucuresti, aceasta formatie a reusit ca in sezonul regulat, 2024 – 2025, sa adune pe teren propriu 223.479 de spectatori, ocupand locul 2 in clasamentul audientei, dupa FCSB. Aceste cifre arata cat de mult i-a lipsit fotbalului din Romania echipele de mare traditie, care an de an s-au luptat pentru a castiga trofee.
Investitia in stadioane noi si moderne
Un alt motiv care a contribuit decisiv la cresterea interesului pentru Superliga Romaniei este dat de investitia masiva in stadioane noi. In ultimii ani, in tot mai multe orase din tara s-au construit stadioane moderne, asemanatoare cu cele din campionatele de top, care au schimbat radical experienta unui meci trait din tribune.
Aceste investitii au atras familii intregi, tineri care vin special pentru atmosfera, fara sa ii intereseze scorul final, si turisti din toate colturile lumii care pasesc pe stadion pentru a trai timp de 2 ore atmosfera pe viu alaturi de ultrasi.
Daca in urma cu zeci de ani pe stadion totul era la voia intamplarii, acum suporterii se bucura de o multime de facilitati moderne. De la tribune curate, scaune comode si toalete decente, pana la zone de food & drinks, unde poti sa bei si sa mananci alaturi de cei dragi, in timp ce vezi meciul si spectacolul din tribune.
Stadioanele din Bucuresti, Craiova, Cluj, Arad etc, au devenit centre de atractie pentru fanii acestui sport, iar aceste investitii reprezinta cu adevarat un pas strategic pentru a readuce suporterii alaturi de fotbalul romanesc.
Infrastructura rutiera mai buna
Desi Romania mai are mult pana sa detina un sistem de autostrazi complet, in ultima perioada au aparut tot mai multe tronsoane de drum expres, care au facut ca deplasarea dintre orase sa fie mult mai sigura si rapida.
Stiu ca nu te-ai fi asteptat la asta, insa infrastructura rutiera este un alt motiv pentru care media de spectatori in Superliga a crescut. In 2020, un suporter al Universitatii Craiova care voia sa vina pe National Arena la un meci cu FCSB, facea 4 ore dus, 4 ore intors. Acum, odata cu aparitia drumului expres (DEx12), timpul a scazut la jumatate, intreaga ruta fiind posibila in mai putin de 4 ore.
Acest lucru a dus la o crestere semnificativa a mediei de suporteri la meciurile din deplasare, in special in cazul derby-urilor. Daca unui suporter ii va fi usor sa ajunga la stadion, atunci cu siguranta acesta va renunta sa urmareasca meciul de acasa, din fata televizorului si va merge in tribune.
Marketing mai bun pe retelele de socializare
Retelele de socializare joaca un rol important in atragerea suporterilor alaturi de echipe. Cluburile din Superliga au inteles ca marketingul pe Facebook, Instagram, TikTok si YouTube creeaza conexiuni puternice cu publicul modern.
Clipurile de la antrenamente si din vestiar, interviurile exclusive inainte si dupa meci, glumele si activitatile din viata extrasportiva, momentele din tribuna, campaniile promotionale unde suporterii castiga bilete gratuite, sunt doar cateva dintre modalitatile prin care se construiesc relatii stranse intre jucatori si fani.
Tocmai de aceea, echipele de fotbal din Superliga au investit in ultimii ani resurse generoase in aceste departamente. Prin social media te apropii mai mult de public, iar acesta rasplateste clubul prin prezenta fizica la meciuri.
Daca in urma cu multi ani aceste canale de comunicare erau vazute doar ca o modalitate rapida de a prezenta scorul final si anumite informatii despre echipa, acum retelele de socializare au un rol strategic in reconectarea fotbalului cu publicul sau si este unul dintre motivele pentru care media de spectatori a crescut considerabil.










