Vasluiul, refacut din temelii

0

n acest an, Primria Vaslui va investi 700 de miliarde de lei vechi n infrastructura orasului. Din surse locale sau din fonduri europene, lucrrile sunt incluse n peste 30 proiecte de anvergur, care vizeaz spatiile verzi, sistemul de ap si canalizare, reabilitarea infrastructurii rutiere etc. ncepnd cu suburbiile Brodoc si Rediu si terminnd cu cartierele Ion Creang si 1 Mai, ntreg municipiul va intra n operatie.

n anul 2011, n infrastructura Vasluiului se va investi o sum record, care se ridic la 700 miliarde lei vechi, la nivelul municipiului resedint de judet aflndu-se n derulare nu mai putin de 30 de proiecte. Printre acestea se numr si proiectele cu finantare european: cele cinci proiecte din cadrul Programului Integrat de Dezvoltare Urban (PIDU), reabilitarea a trei unitti de nvtmnt, modernizarea Curtilor Domnesti. De asemenea, un proiect de modernizare a unei zone din parcul Copou se deruleaz prin intermediul Ministerului Mediului, iar 21 de proiecte sunt finantate de Consiliul Local (CL) Vaslui. Printre obiectivele vizate se numr modernizarea cartierelor „Ion Creang”, „1 Mai”, „Emil Racovit”, modernizarea strzii Smrdan si strpungerea din Zona Grii. Tot n acest an vor demara lucrri n vederea construirii de case sociale, decolmatarea rului Delea, amenajarea platformei Bazarului. n lucrri de reabilitare vor intra si strzile Confec- tii, Mihai Eminescu, Ana Iptescu, Dobrogeanu Gherea, inclusiv suburbiile Brodoc si Rediu. Lucrrile vor continua cu dezvoltarea sistemului de alimentare cu ap n Moara Greci, Delea Superioar si strada Oituz. Vasile Pavl, primarul municipiului Vaslui, spune c, la aceast dat, bugetul pe anul 2011 ofer suficiente garantii. „Avem sursele asigurate pentru aceste lucrri. Ne va fi greu tuturor. Sunt strzi pe care se deruleaz cte sase proiecte: canalizare, ap, cablu, troleu, trotuare, spatii verzi. Trebuie s esalonm toate aceste obiective pentru ca, la final, zona s fie definitivat”, a subliniat Vasile Pavl. Si pentru proiectele din cadrul PIDU au fost fixate termenele de finalizare. Proiectul care are termenul cel mai lung de realizare este cel de infrastructur stradal, care va fi finalizat ntr-o perioad de 15 luni. Constructia liniei de troleu va dura 12 luni, n timp ce reabilitarea zonelor pietonale va fi finalizat n 10 luni. „Va trebui s urmrim aceste investitii s fie realizate la timp si de bun calitate”, a adugat Vasile Pavl. La nceputul acestei sptmni au avut loc discutii cu proiectantii de la Bucuresti si n ceea ce priveste regularizarea albiei rului care traverseaz zona Grii. Prin propunerile fcute, municipalitatea doreste realizarea unor obiective deosebite, care s schimbe total fata zonei.