La o lună de la desemnarea firmei care a câștigat licitația pentru proiectarea a patru noi poduri rutiere ce urmează să fie construite peste Prut, directorul general al CNAIR a semnat, în sfârșit, și contractele de proiectare. Două dintre poduri vor fi construite pe raza județului Vaslui, respectiv la Bumbăta, comuna Vetrișoaia, și la Fălciu, comuna Fălciu.

Zilele trecute, Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că, pe 7 februarie, a semnat la Chișinău, Republica Moldova, contractele pentru proiectarea a încă patru poduri noi peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei fără TVA. Cele patru noi obiective sunt: • Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova); • Pod Bumbăta, comuna Vetrișoaia (România) – Leova (Republica Moldova); • Pod Fălciu, comuna Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova); • Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova).
„Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate, semnat între CNAIR și compania Like Consulting SRL, este de 12 luni, valoarea fiecărui contract este de 1,1 milioane de lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin bugetul de stat al României. Evenimentul a avut loc în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scrioșteanu, și a viceprim-ministrului Republicii Moldova, Vladimir Bolea. Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și, implicit, cu rețelele de transport din Uniunea Europeană. În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană”, a precizat Cristian Pistol.
Directorul general al CNAIR a mai transmis că, tot în 2025, va fi lansat în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, județul Vaslui, care va avea patru benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
„La ora actuală, avem în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni, care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu. Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova). Finanțarea acestor contracte este asigurată prin Programul Transport 2021-2027”, a mai menționat Pistol.
Trebuie spus că cele patru contracte de finanțare semnate pe 7 februarie vin la o lună de la desemnarea câștigătorului licitației (9 ianuarie).