„Centura” Vasluiului, finanțată prin POIM 2014-2020

0

• În sfârșit, la aproape doi ani de la momentul depunerii aplicației de finanțare în vederea obținerii de fonduri nerambursabile prin POIM 2014-2020, a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Varianta de ocolire Vaslui”. Din totalul de aproape 2 milioane de lei, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Pe 2 martie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat publicității un comunicat de presă prin care anunța că, la finele lunii februarie, a fost semnat contractul de finanțare la o investiție în infrastructură așteptat de vasluieni. Este vorba despre „Varianta de ocolire Vaslui”.

„CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării, și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, în calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit în data de 26.02.2020, încheierea Contractului de Finanțare nr. 61 pentru proiectul «Sprijin pentru pregătirea documentației tehnice aferente proiectului de infrastructură rutieră pentru Varianta de Ocolire Vaslui» în vederea acordării finanțării nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.1 – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală. Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene”, se arată în comunicatul CNAIR.

Tot în respectiva informare se precizează că rezultatele așteptate ale proiectului sunt:

1. Revizuirea Studiului de Fezabilitate (incluzând Studii de Evaluare a Impactului asupra Mediului (SEIM), Studii de Evaluare Adecvată, (SEA) și alte (S.SpM) necesare sau impuse de către autoritățile competente pentru protecția mediului sau alte autorități implicate). Se vor parcurge toate etapele procedurilor de avizare și se vor obține Acordurile de Mediu, precum și toate documentele de reglementare necesare. Se vor obține toate avizele și acordurile necesare obținerii Autorizației de construire.

2. Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor și a Proiectului Tehnic (inclusiv Detaliile de Execuție); se va realiza corelarea cu legislația în vigoare privind autorizarea executării lucrărilor de construcții prevăzute de Legea nr. 50/1991, actualizată, cu prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții și cu normativele tehnice specifice în vigoare la data elaborării Proiectului Tehnic; se va acorda asistență tehnică Beneficiarului în vederea promovării Hotărârii de Guvern privind aprobarea Indicatorilor Tehnico-Economici;

3. Asistență acordată Beneficiarului privind Aplicația de Finanțare.

Valoarea totală a proiectului este de 1.905.500 lei și va fi finanțat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 1.380.897,25 lei, 15% contribuția proprie – 243.687,75 lei, restul de 280.915,00 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

„Perioada de implementare a proiectului este de 17 luni, respectiv între data de 01.07.2019 și 15.11.2020, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”, se mai precizează în comunicatul CNAIR.

Investiția va asigura separarea fluxurilor de trafic de tranzit pe trei drumuri naționale DN 24 (București-Iași), DN 2F (Bacău-Vaslui) și DN 15D (Vaslui-Roman-Piatra Neamț), astfel încât viteza de circulație pe aceste direcții va crește.