Nici bine nu au votat consilierii locali scaderea taxei de salubritate de la 11,45 la 11 lei/persoana/luna, ca Urbana SA, operatorul care colecteaza gunoiul barladenilor incepand cu 1 ianuarie, vrea majorarea taxei. Niciunul din cei trei reprezentanti ai firmei care au sustinut, vineri, o conferinta de presa nu a stiut sau nu a vrut sa spuna cu cat se va scumpi acest lux, ci doar ca s-a solicitat celor de la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Vaslui (ADIV) majorarea taxei. In plus, managerul general al firmei a recunoscut senin ca fiecare tomberon cumparat si amplasat in oras inseamna o noua scumpire, intrucat investitiile trebuie sa se reflecte in pret. Acelasi manager a subliniat de nenumarate ori ca firma trebuie sa colecteze o singura data pe zi deseurile menajere, chiar daca asta inseamna ca, in urma masinilor de gunoi, tomberoanele pot fi umplute din nou. Ba chiar ca, pentru a ridica gunoiul de doua ori pe zi, taxa trebuie majorata din nou!

La o luna de la inlocuirea SC CUP SA Barlad in ceea ce priveste delegarea serviciului de salubrizare pentru urmatorii opt ani in Barlad, conducerea Urbana SA Bistrita a organizat o conferinta de presa pentru a incerca sa tempereze spiritele localnicilor, extrem de inflamate de modul in care isi desfasoara activitatea noii gunoieri. La intalnirea cu ziaristii, organizata in sala de sedinte a primariei, a participat primarul Dumitru Boros, care a facut o scurta prezentare, dupa care a plecat in treburile lui, si trei reprezentanti ai Urbana. Acestia sunt Mariana Oprea, managerul general al firmei, Cristian Nicolae Ghica, managerul de proiect, si Ionel Paiu, responsabilul pe Barlad.
Pentru inceput, Mariana Oprea a facut istoricul contractului, amintind ca Urbana a fost desemnata castigatoare a licitatiei in iunie 2016, dar, din cauza contestatiilor, contractul a fost semnat abia in noiembrie 2017 nu cu primarul Boros, ci cu Dumitru Buzatu, presedintele Consiliului Judetean Vaslui, in calitate de presedinte al ADIV. Si asta pentru ca Urbana deservea nu doar Barladul, ci si orasul Murgeni si alte cateva comune din imprejurimi. Dupa mai bine de zece minute in care a povestit moartea caprioarei, managerul general a fost intrerupt pentru a raspunde punctual la intrebarile care-i intereseaza pe cetateni. Mariana Oprea a spus ca deseurile menajere din zonele de blocuri sunt ridicate zilnic, exceptie facand duminicile si sarbatorile legale, iar cele selective (carton/hartie, plastic/metal si sticla), martea si miercurea. In cazul in care, dupa trecerea masinilor de gunoi, localnicii umplu din nou tomberoanele, nu e treaba lor, pentru ca in caietul de sarcini e prevazuta o singura colectare pe zi a deseurilor menajere.
In plus, aceasta a recunoscut senin ca la Barlad a venit fara o dotare corespunzatoare, pentru ca, in acelasi caiet de sarcini de la licitatie, nu era stipulat acest lucru, asa ca s-a bazat pe dotarea existenta in oras la momentul preluarii serviciului de salubrizare. Si abia cand a intrat in paine, pe 2 ianuarie, s-a inceput dotarea din mers a punctelor gospodaresti, lucru care i-a indignat pe localnici, deoarece, din cauza lipsei containerelor suficiente, au fost nevoiti sa lase sacii menajeri langa tomberoane. Si astfel, timp de mai bine de doua saptamani, orasul a fost inundat de gunoaie. Achizitionarea de noi containere inseamna o investitie, asa ca trebuie sa se reflecte in taxa de salubritate platita de cetateni. Taxa care, in decembrie, a fost stabilita de consilierii locali la 11,45 lei/persoana/luna, iar pe 30 ianuarie, a fost micsorata la 11 lei/persoana/luna. Asta dupa ce Urbana a castigat licitatia cu un tarif oferit de 4,5 lei, insa din motive pe care nu au putut sa le prezinte clar, a refuzat sa intre pe traseu pana cand nu a fost majorata la nivelul din prezent.
Suplimentarea containerelor din punctele gospodaresti reprezinta investitii si investitiile vor fi incluse in tarife. La fel si in cazul dotarii cu masini de gunoi. Trebuie stabilit necesarul de containere, ca sa vedem nivelul investitiilor ce trebuie realizate. Tot ce vedeti acum la punctele de colectare, adica 175 de tomberoane, sunt investitii, exceptie facand 48 de containere deja existente. Si nici pana la acest moment nu ne-a fost aprobat tariful de catre ADIV. Nu pot sa va spun acum ce tarif am cerut, dar include doar majorarea salariului minim pe economie si aceste investitii. (…) Vreti sa va spun ca va fac pe gratis? Ce societate face asta? Vrem contravaloarea serviciului prestat. (…) In ce priveste colectarea gunoiului, putem sa il ridicam de doua ori pe zi, cu conditia ca autoritatea contractanta sau autoritatile locale sa ne solicite asa ceva, dar asta presupune alte tarife, costuri suplimentare. Asta inseamna ca trebuie sa lucram in doua schimburi, ceea ce presupune alte tarife, a explicat managerul general al Urbana.
Evident, conducerea Urbana a fost intrebata cum de, pana la venirea lor, CUP SA reusea sa colecteze gunoiul de 2-3 ori pe zi fara sa majoreze tariful lunar. La aceasta intrebare, reprezentantii firmei au cam dat din colt in colt, revenind la cele spuse anterior: costurile suplimentare inseamna tarife mai mari. Degeaba au scaldat-o inca vreo cateva zeci de minute, raspunsurile oferite nu au fost convingatoare. Au tinut-o una si buna cu faptul ca ei doar respecta prevederile caietului de sarcini si ca nu pot presta de doua ori pe zi fara majorarea tarifului. Ba chiar au spus cu subiect si predicat ca au cerut reprezentanilor ADIV majorarea tarifului intrucat si-au facut treaba inclusiv pe 24 ianuarie, zi declarata libera de Guvern. Cu alte cuvinte, pentru orice chestie ce nu este prevazuta expres in caietul de sarcini, Urbana ii va pune la plata pe barladeni. Rand pe rand, cei trei reprezentanti ai firmei au adus tot felul de explicatii la intrebarile care le erau adresate.
La un moment dat, dupa mai bine de o ora si jumatate de la inceputul conferintei, Mariana Oprea tot incerca sa arunce pisica in curtea Primariei Barlad, invocand faptul ca autoritatea contractanta a conceput caietul de sarcini, regulamentul de salubritate si toate celelalte, inducand ideea ca autoritatea contractanta, in cazul de fata ADIV, e acelasi lucru cu municipalitatea barladeana. Parca ghicind ca taman el este invinovatit de ceva cu care nu a avut nimic de-a face, primarul Boros a revenit in sala si l-a intrebat pe managerul general al Urbana daca mai stie cu cine a semnat contractul in noiembrie 2017. (Raspunsul primit a fost Nu stiu!). Edilul chiar i-a aratat pagina cu pricina, ca sa ii demonstreze ca nu el figura la delegatar, ci presedintele ADIV. In plus, primarul i-a atras atentia ca, desi a castigat licitatia cu un pret, nu a intrat pe traseu nici macar o zi cu acel tarif, ci a asteptat mai bine de doi ani, timp in care pretul a fost majorat pana la nivelul actual. Adica aproape s-a triplat.
Pentru mine este o enigma: sa castigati cu 4,5 lei, sa nu operati o zi intr-o primarie si cand ati intrat, ati intrat cu 11,45 lei. Ati venit din start cu un pret, dar n-ati operat o zi, ca dupa aceea sa ne spuneti ce cheltuieli aveti cu salariile si cat trebuie facut tariful. Dumneavoastra ati stat din 2017, cand s-a semnat contractul, pana la 1 ianuarie 2020. Nu ati operat. Ati facut doar calcule din birou, a precizat primarul.
Conferinta de presa incendiara a continuat inca vreo jumatate de ora, timp in care atat edilul sef cat si reprezentantii Urbana au continuat sa isi sustina punctele de vedere, primul cu argumente din contractul avut in fata, iar ceilalti fara a reusi sa convinga. La iesirea din sala, Mariana Oprea a fost luata la rost de cetatenii care inca stateau la rand sa-si depuna declaratiile de impunere, insa aceasta i-a acuzat pe ziaristi ca i-a pus pe oameni sa o atace.











A spus Avram ca vor mari pre?ul.. Au dreptate.. Managementul se face pe competenta nu pe vrste sau pe principiul ca a lucrat ?i ?tie ce face…
De ce nu le reziliaza contractul dac? acestea sunt condi?iile di avem dovezi ca le-au nc?lcat? Dac? nu are tupeu domnul primar vor avea oamenii.
Comentariile sunt închise.