Haosul din piata cetral a Brladului, unde zilnic aproape 5.000 de masini se nghesuie pe unde apuc, ar putea disprea n scurt timp. Noua administratie vine cu o solutie pe ct de ingenioas, pe att de simpl, ns rmne ntrebarea de ce ani la rnd zona care le-a ntins la maximum nervii soferilor nu s-a bucurat de atentia nimnui. Rspunsul este simplu: nimeni nu a avut interes iar la piata s-a fcut mereu o administratie pe genunchi.
Infrastructura rutier a Pietei Sf. Ilie’ din Barlad va suferi modificri esentiale dup ce, atat primarului orasului, cat mai ales riveranilor din zon le-a ajuns cutitul la os si au cerut msuri concrete de decongestionare a traficului. Iulian Bica, noul director executiv al Directiei pentru Administrarea Pietelor, Parcrilor si Cimitirelor (DAPPC) Barlad, si-a prezentat edilului-sef un plan de reorganizare a perimetrului pietei centrale. Numai c, surpriz: in evidentele directiei, desi le administrau de drept, nu figurau sute de locuri de parcare, fr a mai vorbi de cele mai noi constructii din zona de incident. Deci, fr un inventar actualizat, nu se putea regandi eficient sistematizarea atat de dorit de toti. Primul pas a si fost fcut, in sensul c, in prima sedint de Consiliu Local de la revenirea din vacant a alesilor, s-a cerut, in sfarsit, includerea in domeniul public a 34 de suprafete de teren pe care se afl amplasate tot atat de multe chioscuri, reunite in zona pietei engross. Adic, pan acum suprafetele in cauz, in acte, erau ale… nimnui! La fel am constatat si in privinta foarte multor locuri de parcare, care nu sunt nici in domeniul public, nici in administrarea noastr. Trebuie s rezolvm si aceast chestiune, pentru a sti exact cum vom gandi, in amnunt resistematizarea infrastructurii. Se produc blocaje, apar nemultumiri, in special din partea riveranilor, iar uneori este aproape incredibil cat de greu se iese din piat. Si asta urmare a unui flux tot mai mare de masini. Vorbim aici de un numr cuprins intre 3.000 si 5.000 de autoturisme care pltesc zilnic parcarea, dar la care se adaug si pltitorii de abonamente, precum cu riveranii care intr si ies ori de cate ori au nevoie in zona pietei. Prin urmare, de pe 15 septembrie vom incepe lucrrile pentru amenajarea unor sisteme automate de bariere, prevzute cu camere video de recunoastere a numerelor autoturismelor. Sistemul este destul de complex, motiv pentru care, o perioad, va merge in paralel cu taxarea actual, pentru a vedea unde anume suport corecturi, modificri si unde nu’, ne-a declarat Iulian Bica, directorul executiv al DAPPC Barlad. Pentru a facilita felul in care se intr sau se iese din parcrile pietei, administratia s-a gandit la mai multe modalitti de plat, inclusiv cea a SMS-ului, a cartelelor sau jetoanelor sau chiar a ticketing-ului atat de folosit in parcrile mall-urilor din tar.