Tinerii din generatia Millennials, nscuti n 1980-2000, sunt destul de greu de abordat de ctre angajatori, n conditiile n care salariul nu este cel mai important, nici singurul aspect pe care l iau n considerare n alegerea unui loc de munc, arat un studiu realizat de compania Smartree.
Potrivit acestora, generatia Millennials, sau generatia Y, se diferentiaz de generatia X (printii lor) in ceea ce priveste decizia de a accepta un job, prin mai multe aspecte: in primul rand, tinerii Millennials au dorinta de a promova cat mai repede, neavand rbdarea necesar parcurgerii tuturor etapelor de evolutie profesional si, acelasi timp, isi manifest dorinta de a dezvolta abilitti de lideri. n al doilea rand, sunt cu un pas in fat comparativ cu generatia anterioar, datorit familiarittii Internetului si a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut. „Accesul la mediul online le permite s fie mult mai informati despre companiile din piat, s fie mai comunicativi si creativi decat generatiile anterioare. n plus, cei mai multi dintre ei sunt deschisi la noi provocri si isi asum fr rezerve implicarea in proiecte pentru care inc nu sunt pregtiti profesional”, spune Raluca Penes, HR Coordinator, Smartree. Tinerii Millennials au o viziune complex asupra vietii in general si a carierei in particular. Pe de o parte, pentru ei, ideea de echilibru este esential, timpul liber si posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de alt parte, isi doresc s lucreze in companii cu a cror cultur si valori s se poat identifica, pentru a simti c efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie s aib in vedere mai multe aspecte in strategia lor de recrutare. Pachetul salarial si cel de beneficii trebuie s fie unul destul de motivant si complex. n afar de salariu, tinerii isi doresc multe alte beneficii, precum asigurare medical, abonament la o sal de sport, zile libere, carduri de reducere. Ei intreab chiar in cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectiv, potrivit analizei Smartree. Smartree proceseaz 450.000 de angajati anual si are peste 150 de clienti, in majoritate companii multinationale, dar si companii cu capital integral romanesc. Compania beneficiaz de experienta si competentele a peste 80 de specialisti in payroll, administrare de personal, recrutare si munc temporar.