Jocurile pe computer ar putea combate depresia persoanelor n vrst

Stimularea intelectual cu ajutorul jocurilor video pe computer ar putea avea efecte benefice pentru anumite persoane n vrst care sufer de depresie sever si ar putea fi mai eficient dect medicamentele, afirm autorii unui studiu aprut n revista Nature Communications. Totodat, jocurile video special proiectate i pot ajuta pe adolescentii si tinerii adulti care sufer de cancer s si ia cu mai mare usurint tratamentul prescris, este concluzia unui studiu publicat de revista Pediatrics.

Depresia afecteaz un numr mare de persoane n vrst si, desi psihoterapia si medicamentele antidepresive clasice sunt eficiente pentru unii dintre bolnavi, pentru multi pacienti acele tratamente nu au niciun efect asupra bolii, afirm autorii, care au evidentiat, totodat, nevoia de medicamente mai eficiente n geriatrie. Medicamentele antidepresive actioneaz adeseori foarte lent, iar rezultatele sunt frecvent incomplete si instabile. Vindecrile au loc doar pentru o treime dintre pacienti, spun autorii studiului. Specialistii americani si chinezi au creat programe de antrenamente cognitive si leau testat pe 11 indivizi cu vrste cuprinse ntre 60 si 89 de ani, care rezistau la tratament, cu scopul de a-si ameliora capacitatea de nvtare si de memorare. Cercet- torii au comparat rezultatele lor cu cele obtinute ntr-un alt studiu realizat pe 33 de persoane n vrst tratate cu un antidepresiv de referint, escitalopram, n locul terapiei asistate pe computer. Rezultatele sugereaz faptul c aceste exercitii de antrenament cerebral sunt la fel de eficiente pentru reducerea simptomelor de depresie ca si medicamentul escitalopram, dar au efect mult mai rapid, actionnd dup doar patru sptmni, n loc de 12, potrivit autorilor studiului. De fapt, 72% dintre pacienti au prezentat o vindecare complet a depresiei, a precizat Sarah Morimoto de la Institutul de psihiatrie geriatric din New York, coautoare a studiului.

Jocurile video i ajuta pe pacientii tineri bolnavi de cancer sa si ia medicatia

Jocurile video care se adreseaz unui anumit segment de populatie pot mbun tti viata tinerilor care sufer de cancer si i poate determina s si urmeze cu mai mare atentie tratamentul, a declarat Pamela M. Kato, de la Centrul Medical Universitar din Utrecht (Olanda), unul dintre principalii autori ai studiului. Respectarea tratamentului reprezint o problem major pentru tinerii care sufer de cancer, au subliniat Kato si colegii ei n studiul dat recent publicittii. Desi s-au nregistrat evolutii semnificative n ceea ce priveste rata supravietuirii pentru pacientii din aceast grup de vrst, rata deceselor nu a urmat aceast tendint. Adolescentii si adultii tineri constituie un grup de pacienti care sunt un pic pierduti n sistem, a spus Kato. Pentru a stabili n ce mod pot fi utile jocurile video, cercettorii au cerut unui numr de 375 de pacienti de sex feminin si masculin, cu vrste de 13 – 29 de ani, tratati la centre din Statele Unite, Canada si Australia, s joace Re-Mission sau Indiana Jones and the Emperors Tomb / Indiana Jones si mormntul mpratului, un joc video standard care nu se concentreaz asupra cancerului. n Re-Mission, joc dezvoltat de compania californian HopeLab, juctorii controleaz un robot de dimensiuni mici numit Roxxi, care se misc ntrun mediu tridimensional reprezentnd interiorul corpului unui tnr pacient suferind de cancer. Juctorul poate folosi robotul pentru a distruge celulele cancerigene si a controla efectele secundare, cstigarea jocului presupunnd urmarea unei chimioterapii si administrarea de antibiotice, utilizarea de tehnici de relaxare, urmarea unui regim alimentar si a altor regimuri de ngrijire personal. Pacientilor din ambele grupuri li s-a cerut s joace cele dou jocuri timp de cel putin o or pe sptmn, 33% dintre cei desemnati s joace Re-Mission fcnd acest lucru pe parcursul celor trei luni ale studiului. Un sistem de monitorizare electronic a artat c, n rndul pacientilor care au jucat Re-Mission, numrul celor care au luat medicatia prescris a crescut cu 16%, la 62,3%, comparativ cu doar 52,5% dintre pacientii din grupul care a jucat Indiana Jones care au fcut acelasi lucru. Si urmarea unei chimioterapii a avut o incident mai mare n cazul grupului Re- Mission. Pe de alt parte, autorii studiului au atras atentia si asupra faptului c pacientii care au jucat Re-Mission si-au mbunttit cunostintele referitoare la boala de care sufereau. Potrivit lui Kato, jocul a functionat deoarece le oferea pacientilor o nou modalitatea de a privi boala de care sufer – de exemplu, s considere chimioterapia drept un mod de a combate cancerul si nu un tratament agasant care le fcea prul s cad.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.