Primaria Brlad a semnat nceperea asfaltarilor n cartierele marginase

Ieri, n timp ce municipalitatea brldean semna, n prezenta mass media locale, contractul privind asfaltarea a sase cartiere mrginase ale orasului, oficialii Ministerului Dezvoltrii anuntau c au suspendat finantarea investitiei, din cauza unor suspiciuni de fraud si/sau conflict de interese.

Acest lucru nu i-a mpiedicat ns pe oficialii Primriei care au lucrat la proiect si pe constructori s se prezinte ncreztori n fata presei pentru a semna nceperea lucrrilor. De o parte a fost echipa municipalittii, care, nc din 2007, a lucrat intens la acest amplu proiect, iar de cealalt parte au fost patronii celor dou firme care au intrat n asociere si au cstigat licitatia. Totodat, a fost prezent si un reprezentant al firmei care se va ocupa, chiar de astzi, de organizarea santierului. Primarul Constantin Constantinescu a fost cel mai emotionat. O parte din motive le-a expus chiar el, nainte de a trece n revist, cu lux de amnunte, toti pasii care s-au fcut pn acum pentru succesul investitiei. „Este cea mai mare investitie din istoria de dup 1989 a Brladului. A trebuit s treac 4 ani pn s ajungem la acest moment. Dar, n toti acesti ani am avut parte de nenumrate piedici, chiar dac eu, persoanal, l-am un moment dat, a trebuit s pup o grmad de mini pentru a vedea finantarea (aluzie la momentul semnrii contractului la Ministerul Dezvoltrii, cnd primarul Titi a salutat-o cavalereste pe ministrul de atunci, Elena Udrea, n.r.). Am optat pentru licitatie electronic pentru c, desi are niste conditii mai dure, am vrut neaparat s eliminm orice suspiciune. Lucrrile ar putea ncepe chiar de mine, cu organizarea de santier. Vreau s mai spun c 397 miliarde lei vechi, valoare total a investitiei, cota noastr de cofinantare este de circa 40 miliarde lei. Vor fi asfaltate si modernizate ca n Occident cartierele Eminescu I si II, Deal II, Tuguieta II, Bariera Puiesti si Trestiana/ Crmidrie”, a spus primarul Constantinescu. n total, va fi asfaltat sau reabilitat o portiune de 25,37 kilometri. Mai exact, este vorba despre 157.684 metri ptrati de suprafat carosabil, de 65.330 metri ptrati de trotuare si 52.370 metri ptrati de spatii verzi. De beneficiile rezultate n urma realizrii proiectului se vor bucura n jur de 20.000 de locuitori. Furcile caudine prin care a trecut proiectul au continuat, ns, pn la momentul semnrii acestuia. Astfel, chiar n clipele n care beneficiarul si executantul si puneau semnturile si sampilele pe act, de la Minsterul Dezvoltrii Regionale si Turismului (MDRT) se anunta c finantarea a fost suspendat din cauza unor suspiciuni de fraud si/sau de conflict de interese. Ministerul a luat aceast decizie ca urmare a unor dezvluiri din presa central iar anuntul a venit prin secretarul de stat Rzvan Murgeanu, de la MRDT. Acesta nu a artat cu degetul niciun vinovat, ns a declarat c, potrivit normelor europene, att timp ct exist vreo suspiciune de acest fel procedura impune suspendarea finantrii oricrui proiect suspect.

Solomon: suspendarea finantarii, o mrsavie

Imediat, anuntul a fost contracarat politic de ctre deputatul PSD Adrian Solomon, care, n 2007, era parte a echipei de initiare n calitate de viceprimar al Brladului. „Nu este vorba dect despre o alt masinatiune politic comis de Dan Marian n dauna a zeci de mii de brldeni. Dac totusi vor face asa ceva, i vom da n judecat si le vom cere daune mai mari chiar dect valoarea proiectului. Dac si permit, n-au dect s porneasc aceast mrsvie. Cum altfel se poate numi atunci cnd i imputi unui om c e crestin si c pe timpul comunismului si-a botezat copilul?! Stia el c va ajunge primar si c va dispune de fonduri europene? Ce tembelisme mai sunt si astea? Ce tot se d de ceasul mortii Marian s blocheze acest proiect? Nu vede c nu mai are nicio sans?”, a declarat Solomon.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.