n 2010, tot mai biciclisti au czut victime ale accidentelor de circulatie. Astfel, biciclistii au fost vinovati de comiterea a 50 de evenimente rutiere soldate cu victime omenesti, n crestere cu 16 evenimente fat de aceeasi perioad a anului trecut. Accidentele s-au soldat cu moartea a 3 persoane, rnirea grav a 12 si rnirea usoar a altor 39 de persoane.
Un ultim exemplu care vine s nrreasc statistica prezentat s-a petrecut la nceputul acestei sptmni. Luni dimineat, n jurul orei 07.45, un biciclist a fost victima unui accident de circulatie, pe raza comunei Vetrisoaia, pe un sector de drum situate n afara localittii. Loredana B., n vrst de 35 de ani, domiciliat n comuna Vetrisoaia, se deplasa cu un autoturism pe DN 24 A avnd directia de deplasare Husi ctre Vetrisoaia. La un moment-dat, evitnd o groap de pe partea carosabil, a ptruns pe contrasens si l-a accidentat pe Nicu M., de 38 ani, din Vetrisoaia, care se deplasa regulamentar cu bicicleta din sens opus. Biciclistul a fost transportat la Spitalul municipal Husi, unde a fost diagnosticat cu contuzie coaps stnga. Nesemnalizarea si neasigurarea nainte de efectuarea schimbrii directiei de mers, n special spre stnga si la plecarea de pe loc, sunt abateri care constituie principalele cauze ale evenimentelor rutiere datorate biciclistilor. Majoritatea accidentelor se produc n mediul urban, ca urmare a neacordrii de prioritate la trecerea altor autovehicule si a nerespectrii semnificatiei indicatoarelor. Folosirea bicicletei pe timpul noptii sau n conditii meteorologice nefavorabile, mai ales dac nu este echipat corespunztor cu mijloace de semnalizare, reduce posibilitatea conduc torilor auto de a-i sesiza pe biciclisti. Aceasta este de asemenea o cauz frecvent n producerea de accidente rutiere cu victime din rndul biciclistilor. Deosebit de periculoase sunt si conducerea bicicletei sub influenta buturilor alcoolice, transportul altor persoane pe biciclet, transportarea unor bagaje voluminoase, precum si deplasarea n grupuri a biciclistilor.