Proiectul noii Legi a Educatiei, supus nc dezbaterii publice, si-a propus s terorizeze prescolarii, elevii, liceenii si studentii cu miile de schimbri propuse. Una dintre acestea se refer la modul de evaluare a copiilor, startul fiind dat nc din grupa pregtitoare. Conform noului act normativ, pn la absolvirea studiilor gimnaziale, adic la finele clasei a IX-a, tinerii vor putea s se laude cu un portofoliu educational bogat n evaluri, supra-evaluri si para-evaluri.
Dac n prezent evalurile de care se tine cont n sistemul de nvtmnt ncep n ciclul primar, mai exact la finele clasei a IV-a, ncepnd cu anul scolar viitor, lucrurile ar cpta o nou turnur. Prima evaluare a cunostintelor acumulate de copii ar urma s fie sustinut la finalul clasei pregatitoare. De fapt, nu ar fi vorba de o evaluare propriu-zis ci educatorul ar ntocmi un raport prin care apreciaz competentele cognitive, emotionale si sociale ale copiilor. Urmtorul „hop” al micutilor s-ar produce la sfrsitul clasei a II-a, cnd, conform unei metodologii stabilite de Ministerul Educatiei, se vor urmri abilittile elevilor de citire-scriere si socotire (matematic). n functie de rezultatele evalurilor, se vor putea elabora planuri individualizate de nvtare pentru elevii care au acumulat mai putine cunostinte, dup care vor fi comunicate printilor. Att rezultatele evalurii, ct si planurile individualizate constituie documente din Portofoliul educational al elevului, pe msur ce trec anii adunnduse din ce n ce mai multe astfel de documente. Evaluarea de la finalul clasei a IV-a rmne n continuare valabil. Astfel, Ministerul Educatiei urmreste s realizeze, prin esantionare, o verificare la nivel national a competentelor fundamentale dobndite n ciclul primar. Aceasta se va nfptui dup modelul testrilor internationale pentru diagnoza sistemului de nvtmnt la nivel primar. Urmtoarea verificare national a elevilor ar urma s aib loc la finalul clasei a VI-a. Atunci, Ministerul Educatiei va organiza o evaluare a copiilor prin dou probe transcurriculare, respectiv limb si comunicare (limba romn si o limb strin), matematic si stiinte. Ca si n cazul verificrii din clasa a IV-a, acolo unde este nevoie se elaboreaz planuri individualizate de nvtare ale elevilor. n plus, pe baza rezultatelor obtinute de fiecare, se va observa spre ce domeniu ar fi mai potrivit si spre ce tip de liceu s fie orientat n continuare. Pentru c se intentioneaz trecerea clasei a IX-a n ciclul gimnazial, urmtoarea evaluare va fi organizat la finele clasei a IX-a. Atunci se va realiza o verificare national transcurricular obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele acesteia se exprim printr-un punctaj, similar testelor internationale. Probele vizate de evaluare sunt: a) limba matern si o limb de circulatie international (scris), b) matematic si stiinte (scris), c) utilizarea calculatorului (practic). Celelalte competent e – cheie ale elevilor vor fi evaluate de diriginte, consilierul educativ si profesorii clasei.
Portofoliul educational
ncepnd de la prima testare a prescolarilor si pn la ultima evaluare sustinut, toate rezultatele sunt nscrise n portofoliul educational al copilului, ce reprezint cartea de identitate educational. Portofoliul cuprinde totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor nscrisuri obtinute n urma evalurii competentelor dobndite n contexte de nvtare formale, non-formale si informale. Astfel c, la absolvirea ciclului gimnazial, elevii primesc nu doar diploma de absolvire a celor nou clase ci si foaia matricol si portofoliul educational. Rezultatele evalurii se exprim prin calificative (nvtmntul primar), note de la 1 la 10 (nvtmntul secundar si tertiar non-universitar) sau punctaje (n mod similar testelor internationale).
Au inebunit toti lupii !!!
tortionari,adevarat! dar stiti ce bine sunt platiti?