Singura masina fericita e masina sefului

De la 1 mai, societtile pltesc impozitul de 16% si pe combustibilul consumat de masinile din dotare, si nu mai pot prinde la capitolul cheltuieli nici ntretinerea, nici reparatiile autoturismelor din dotare. Mentenanta este deductibil numai pentru o singur masin – a sefului unittii – singura, de altfel, care se poate considera fericit. Consecintele unei astfel de operatiuni fiscale sunt extrem de neplcute, traducndu-se prin impozitarea consumului de combustibil si nerecuperarea TVA-ului de pe acest segment de cheltuieli. Dup primele dou sptmni de embargou, patronatul vasluian trage primele concluzii. Msura va duce la srcirea firmelor si eliminarea din arena economic a multor agenti economici, spun oamenii de afaceri. ntreprinztorii acuz guvernantii pentru fiscalitatea excesiv si declar c vor contesta acest act normativ. Patronii vasluieni vor fi nevoiti s-si dezvolte afacerile deplasndu-se pe mtur. ncepnd cu data de 1 mai, ntreprinztorii privati pltesc impozitul de 16% si pentru combustibilul folosit de ctre masinile societtii. Eliminarea deductibilittii pentru benzina utilizat n interes de servici are si o alt consecint imediat n contabilitatea firmelor. Agentii economici nu vor mai putea recupera taxa pe valoarea adugat din cheltuielile pentru carburanti, care era folosit pentru compensarea TVA-ului datorat finantelor statului. Mai mult, operatorii din economie vor fi nevoiti s suporte integral si costurile pentru ntretinerea si repararea autoturismelor din dotare. Singura concesie fcut de autoritti pe acest segment de costuri este acceptarea deductibilittii doar pentru o singur masin, care apartine conductorului unittii. n cazul n care un subaltern care are masin pe firm rupe o pies sau are un alt eveniment nedorit, societatea plteste impozit si pentru costul reparatiilor. Motivatia autorittilor cu privire la implementarea unei astfel de msuri a fost aceea c se doreste eliminarea abuzului de cumprare a zeci de autoturisme de firm, precum si folosirea masinilor n scop personal. Reactia patronatului fat de o astfel de lovitur fiscal este unanim: Se bag mna n buzunarul nostru, lucru care va conduce la srcirea firmelor si contribuie la iesirea din arena economic a unor firme – dizolvare, faliment, incapacitate de dezvoltare a afacerii etc. Ovidiu Copacinschi, presedintele Asociatiei Patronale a Industriei Mici si Mijlocii Vaslui, spune c nu exist firm care s nu foloseasc masina n interes de serviciu. n opinia oamenilor de afaceri, nu este nici o persoan cu responsabilitti care s nu aib nevoie imperioas de masin pentru bunul mers al afacerii. Timpul este att de drmuit, nct este imposibil folosirea altor forme de deplasare, n multitudinea obligatiilor de serviciu curente. Consumul de combustibil este inevitabil n orice firm si constituie un element de cheltuial de nsemntate major. Neputnd contabiliza acest consum la capitolul cheltuial, nseamn o impozitarea clar a consumului de combustibil, a declarat Ovidiu Copacinschi.

Arsi la buzunar

Pn la intarea n vigoare a msurii de eliminarea a deductibilittii, firmele puteau trece n contabilitate, la capitolul cheltuieli, si costurile legate de folosirea autoturismelor. n acest fel, balanta dintre venituri si cheltuieli se echilibra semnificativ si, n consecint, diferente care se impozita era mai mic. n noul scenariu, n care capitolul cheltuieli este vduvit de acest consum, diferenta dintre venituri si cheltuieli creste, iar statul percepe un impozit mai mare. Mai exact, cu toate c finantele taxeaz carburantii cu tot felul de accize si impozite, aplic si cota unic de 16% si pentru consumul de combustibil. Cum consumul de benzin lunar pentru o masin de serviciu este n medie de 300 litri, nelund n calcul costurile pentru ntretinere si reparatii, gaura din finantele firmei este consistent. Nici nu stim cum s o mai scoatem la capt cu banii. Din TVA-ul deductibil scoteam o sum frumoas, cu care acoperam celelalte obligatii fiscale ctre stat. Pur si simplu ne vedem obligati s nchidem firma, ne-a declarat reprezentantul unei firme locale. Msura loveste n aceeasi msur toti agentii economici, indiferent de domeniul n care si desfsoar activitatea, deoarece preocuprile administratorilor sunt aceleasi. Cteva exemple de afaceri care au de suferit sunt: toate firmele care au agenti de vnzri de teren si care folosesc automobilele pentru a ajunge la clienti si potentiali clienti; magazinele online, care livreaz marf cu masini proprii si nu apeleaz la firmele de curierat; firmele de vnzri de obiecte mici – de exemplu papetrie si dulciuri; organizatorii de evenimente care folosesc masini mici pentru a transporta materialele si consumabilele necesare organizrii unui eveniment etc. Toat lumea este dezorientat si debusolat. Noi am luat initiativa pn la nivel central n cadrul asociat iei noastre, pentru a contesta acest act normativ, a conchis Copacinschi.

1 COMENTARIU

  1. stati acasa oameni ca maine mai da un ordin si se taxeaza si mersul pe jos.
    Stati acasa fricosilor .
    In strada jos guvernul .
    Si mai vor alesi la brussel !
    Jos nu iesiti la vot daca nu vreti sa o luati iar in bot. SA TRAITI BINE HA HA HA Iar va prostesc si cu asta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.