De la 1 mai, societtile pltesc impozitul de 16% si pe combustibilul consumat de masinile din dotare, si nu mai pot prinde la capitolul cheltuieli nici ntretinerea, nici reparatiile autoturismelor din dotare. Mentenanta este deductibil numai pentru o singur masin – a sefului unittii – singura, de altfel, care se poate considera fericit. Consecintele unei astfel de operatiuni fiscale sunt extrem de neplcute, traducndu-se prin impozitarea consumului de combustibil si nerecuperarea TVA-ului de pe acest segment de cheltuieli. Dup primele dou sptmni de embargou, patronatul vasluian trage primele concluzii. Msura va duce la srcirea firmelor si eliminarea din arena economic a multor agenti economici, spun oamenii de afaceri. ntreprinztorii acuz guvernantii pentru fiscalitatea excesiv si declar c vor contesta acest act normativ. Patronii vasluieni vor fi nevoiti s-si dezvolte afacerile deplasndu-se pe mtur. ncepnd cu data de 1 mai, ntreprinztorii privati pltesc impozitul de 16% si pentru combustibilul folosit de ctre masinile societtii. Eliminarea deductibilittii pentru benzina utilizat n interes de servici are si o alt consecint imediat n contabilitatea firmelor. Agentii economici nu vor mai putea recupera taxa pe valoarea adugat din cheltuielile pentru carburanti, care era folosit pentru compensarea TVA-ului datorat finantelor statului. Mai mult, operatorii din economie vor fi nevoiti s suporte integral si costurile pentru ntretinerea si repararea autoturismelor din dotare. Singura concesie fcut de autoritti pe acest segment de costuri este acceptarea deductibilittii doar pentru o singur masin, care apartine conductorului unittii. n cazul n care un subaltern care are masin pe firm rupe o pies sau are un alt eveniment nedorit, societatea plteste impozit si pentru costul reparatiilor. Motivatia autorittilor cu privire la implementarea unei astfel de msuri a fost aceea c se doreste eliminarea abuzului de cumprare a zeci de autoturisme de firm, precum si folosirea masinilor n scop personal. Reactia patronatului fat de o astfel de lovitur fiscal este unanim: Se bag mna n buzunarul nostru, lucru care va conduce la srcirea firmelor si contribuie la iesirea din arena economic a unor firme – dizolvare, faliment, incapacitate de dezvoltare a afacerii etc. Ovidiu Copacinschi, presedintele Asociatiei Patronale a Industriei Mici si Mijlocii Vaslui, spune c nu exist firm care s nu foloseasc masina n interes de serviciu. n opinia oamenilor de afaceri, nu este nici o persoan cu responsabilitti care s nu aib nevoie imperioas de masin pentru bunul mers al afacerii. Timpul este att de drmuit, nct este imposibil folosirea altor forme de deplasare, n multitudinea obligatiilor de serviciu curente. Consumul de combustibil este inevitabil n orice firm si constituie un element de cheltuial de nsemntate major. Neputnd contabiliza acest consum la capitolul cheltuial, nseamn o impozitarea clar a consumului de combustibil, a declarat Ovidiu Copacinschi.
Arsi la buzunar
Pn la intarea n vigoare a msurii de eliminarea a deductibilittii, firmele puteau trece n contabilitate, la capitolul cheltuieli, si costurile legate de folosirea autoturismelor. n acest fel, balanta dintre venituri si cheltuieli se echilibra semnificativ si, n consecint, diferente care se impozita era mai mic. n noul scenariu, n care capitolul cheltuieli este vduvit de acest consum, diferenta dintre venituri si cheltuieli creste, iar statul percepe un impozit mai mare. Mai exact, cu toate c finantele taxeaz carburantii cu tot felul de accize si impozite, aplic si cota unic de 16% si pentru consumul de combustibil. Cum consumul de benzin lunar pentru o masin de serviciu este n medie de 300 litri, nelund n calcul costurile pentru ntretinere si reparatii, gaura din finantele firmei este consistent. Nici nu stim cum s o mai scoatem la capt cu banii. Din TVA-ul deductibil scoteam o sum frumoas, cu care acoperam celelalte obligatii fiscale ctre stat. Pur si simplu ne vedem obligati s nchidem firma, ne-a declarat reprezentantul unei firme locale. Msura loveste n aceeasi msur toti agentii economici, indiferent de domeniul n care si desfsoar activitatea, deoarece preocuprile administratorilor sunt aceleasi. Cteva exemple de afaceri care au de suferit sunt: toate firmele care au agenti de vnzri de teren si care folosesc automobilele pentru a ajunge la clienti si potentiali clienti; magazinele online, care livreaz marf cu masini proprii si nu apeleaz la firmele de curierat; firmele de vnzri de obiecte mici – de exemplu papetrie si dulciuri; organizatorii de evenimente care folosesc masini mici pentru a transporta materialele si consumabilele necesare organizrii unui eveniment etc. Toat lumea este dezorientat si debusolat. Noi am luat initiativa pn la nivel central n cadrul asociat iei noastre, pentru a contesta acest act normativ, a conchis Copacinschi.
stati acasa oameni ca maine mai da un ordin si se taxeaza si mersul pe jos.
Stati acasa fricosilor .
In strada jos guvernul .
Si mai vor alesi la brussel !
Jos nu iesiti la vot daca nu vreti sa o luati iar in bot. SA TRAITI BINE HA HA HA Iar va prostesc si cu asta.