• După mai multe scandaluri în ședinte provocate de liberali și datorate faptului că președintele Dumitru Buzatu refuza să poarte mască, după ce aceiași liberali ceruseră în repetate rânduri, executivul Consiliului Județean a propus, pentru următoarea ședință, modificarea regulamentului insituției în sensul introducerii ședințelor Zoom. Aplicația Zoom va permite consilierilor să se „logheze” și să participe la ședințe de acasă sau de oriunde s-ar afla, prin calculator, laptop, tabletă sau smartphone.

După scandaluri în ultimele ședințe, în ultima consilierii liberali părăsind chiar sala de ședință, executivul Consiliului Județean a propus, pentru ședința care se va desfășura joi, 23 iulie, modificarea regulamentului de funcționare a CJ Vaslui în sensul introducerii ședințelor Zoom.
De la debutul pandemiei, liberalii au propus în repetate rânduri folosirea aplicației Zoom pentru desfășurarea ședințelor, cu atât mai mult cu cât președintele CJ Vaslui a refuzat să poarte mască în timpul desfășurării acestora. Din acest motiv, la ultima ședință, consilierii liberali chiar au părăsit sala, declarând că vot ataca în contencios administrativ hotărârile adoptate.
Acum, consilierii au de aprobat o modificare a regulamentului care prevede că „desfășurarea ședințelor comisiilor de specialitate și a ședințelor de plen ale Consiliului Județean Vaslui se va realiza prin mijloace electronice, în sistem videoconferință, prin utilizarea aplicației ZOOM, instalată pe dispozitivele proprii (desktop, tabletă, smartphone)”.
În continuare, hotărârea care urmează să fie discutată și aprobată, fără îndoială, de consilieri, mai povestește cum se vor desfășura în viitor ședințele CJ Vaslui: „Accesarea videoconferinței lansate de angajații Compartimentului informatică din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean se realizează prin logarea consilierilor județeni, a secretarului general al județului, a personalului din conducerea executivă a aparatului de specialitate al consiliului județean și a instituțiilor din subordine/coordonare, invitat să participe la ședințe. Proiectele de hotărâre, împreună cu documentele suport ale acestora și dispoziția de convocare a ședinței în sistem videoconferință vor fi comunicate tuturor consilierilor județeni la adresa de e-mail comunicată în acest scop. La începutul ședințelor comisiilor de specialitate, președintele fiecărei comisii va efectua apel nominal în vederea consemnării prezenței consilierilor județeni în procesul-verbal al ședinței de către secretarul comisiei. După aprobarea ordinii de zi a ședinței comisiei de specialitate, se trece la dezbaterea fiecărui proiect de hotărâre în parte, consemnându-se de către secretarul comisiei, în procesul-verbal al ședinței, rezultatul votului. Votul consilierilor județeni în comisiile de specialitate se va efectua prin intermediul aplicației Zoom. La cererea președintelui comisiei, un angajat al Compartimentului informatică va lansa opțiunea de vot (pentru, împotrivă, abțineri) pentru fiecare proiect de hotărâre/amendament dezbătut în cadrul comisiei. După finalizarea ședinței, secretarul comisiei va întocmi, semna și comunica, scanat/fotografiat, pe adresa de e-mail sedinte@cjvs.eu, procesul-verbal al ședinței comisiei de specialitate către Biroul Relații cu Publicul și Consilierii, Relații Mass-Media, Informare Cetățeni. Compartimentul informatică va pune la dispoziția secretarului comisiei raportul generat de aplicația Zoom cu privire la votul exprimat de consilierii județeni pentru fiecare proiect de hotărâre/amendament. Avizul comisiei de specialitate va fi redactat și semnat de președintele comisiei. În cuprinsul acestuia va fi consemnat votul fiecărui membru al comisiei, conform raportului generat de aplicația Zoom, pus la dispoziție de către angajatul Compartimentului informatică. Avizul va fi scanat/fotografiat și trimis pe adresa de email sedinte@cjvs.eu/prin orice alte mijloace de comunicare în termenul prevăzut de secretarul general al județului în adresa de înaintare spre avizare a proiectelor de hotărâre. La începutul ședințelor plenului Consiliului Județean Vaslui, desfășurate în sistem videoconferință, Biroul Relații cu Publicul și Consilierii, Relații Mass-Media, Informare Cetățeni consemnează și întocmește o listă de prezență, pe care o va înregistra în Registratura Consiliului Județean Vaslui. Aceasta se semnează de secretarul general al județului. După consemnarea prezenței, se aprobă ordinea de zi a ședinței și se trece la dezbaterea proiectelor de hotărâre. Votul fiecărui proiect de hotărâre se realizează prin intermediul aplicației ZOOM. În același mod se procedează și în cazul formulării de amendamente. La cererea președintelui consiliului județean/a înlocuitorului acestuia, un angajat al Compartimentului informatică va lansa opțiunea de vot pentru fiecare amendament/proiect de hotărâre (pentru, împotrivă, abțineri). După încheierea ședinței organizate în sistem videoconferință, dezbaterile și votul se consemnează în procesul-verbal al ședinței, întocmit cu respectarea prevederilor O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Compartimentul informatică va pune la dispoziția secretarului general al județului raportul generat de aplicația Zoom cu privire la votul exprimat de consilierii județeni pentru fiecare proiect de hotărâre/amendament. La ședințele comisiilor de specialitate și/sau la ședințele în plen, conducerea executivă a aparatului de specialitate al consiliului județean și a instituțiilor din subordine va asigura suportul necesar și poate interveni cu precizări și clarificări la solicitarea consilierilor județeni. În sistem videoconferință nu vor fi analizate în vederea adoptării proiecte de hotărâre care conțin informații clasificate sau necesită votul secret. Ședințele plenului consiliului județean se vor înregistra audio/video cu sprijinul personalului angajat la Compartimentul Informatică din cadrul aparatului de specialitate al acestuia”.











