În cadrul celei mai recente ședințe extraordinare a Consiliului Județean (CJ) Vaslui, de luni, 9 decembrie, desfășurată în sistem videoconferință, consilierii au dezbătut și aprobat un proiect de hotărâre ce vizează repartizarea pe unităţi administrativ-teritoriale ale Judeţului Vaslui a fondului aflat la dispoziția CJ Vaslui din impozitul pe venit, pentru anul 2024.
Concret, inițiativa are în vedere împărțirea sumei de 668.000 lei, din impozitul pe venit încasat suplimentar în anul 2024, către 11 comune.
Astfel, din această sumă, comuna Dodești va primi 140.000 lei, adică cei mai mulți bani alocați. În ordine descrescătoare, urmează Boțești, cu 108.000 lei, și Iana, cu 100.000 lei. Comunele Băcești, Berezeni, Bogdănești, Găgești, Perieni, Poienești, Puiești și Solești vor primi câte 40.000 lei.
„Potrivit art. 6 alin. (7) din Legea nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024, cu modificările și completările ulterioare, CJ Vaslui a avut la dispoziție, din impozitul pe venit, suma de 36.829.000 lei pe care a repartizat-o, în anul 2024, comunelor, orașelor și municipiilor prin Hotărârile Consiliului Județean Vaslui nr. 2 și nr. 61. Conform acelorași prevederi legale, această sumă, care reprezintă 6% din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat în anul 2024, a fost repartizată unităților administrativ-teritoriale pentru: • susținerea programelor de dezvoltare locală; • susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală; • cheltuieli de funcționare pe care unitățile administrativ-teritoriale nu le pot finanța din venituri proprii și din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale. Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vaslui informează că a fost emisă Decizia nr. 19/2024, conform căreia fondul aflat la dispoziția CJ Vaslui din impozit pe venit a fost majorat cu suma de 668.000 lei. Această sumă a fost încasată suplimentar la bugetul de stat din impozitul pe venit, iar, în conformitate cu art. 6 alin. (11) din Legea nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024, CJ are obligația de a repartiza, prin hotărâre, către unitățile administrativ-teritoriale, până pe data de 9 decembrie 2024, sumele suplimentare. Propunerea de repartizare a sumei de 668.000 lei are la bază solicitările unităților administrativ-teritoriale, primite pe tot parcursul anului 2024, din care rezultă nevoia urgentă de fonduri pentru acoperirea cheltuielilor de personal, bunuri și servicii, dar și cofinanțarea proiectelor finanțate din fonduri externe sau guvernamentale”, se precizează în referatul de aprobare al proiectului de hotărâre.