După ce, în ultima perioadă, echipele de muncitori din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași au înlocuit rosturile de dilatație de la mai multe poduri de pe raza județului Vaslui, iată că lucrările se aprope de final.

Anunțul a fost făcut de oficialii DRDP Iași, care transmit că, în aceste zile, drumarii instituției continuă lucrările la rosturile de dilatație la podul peste Râul Vasluieț aflat pe DN 24, km 119, în Muntenii de Jos. Acest pod este în administrarea Companiie Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – DRDP Iași, iar ultimele lucrări de reabilitare au avut loc în anul 2010, odată cu programul de reabilitare a DN 24, pe sectorul Crasna – Iași.
„Lucrările actuale la rosturile de dilatație se impun ca urmare a degradărilor constatate de experți și a ieșirii din perioada de garanție. Lucrările sunt absolut necesare și sunt cuprinse într-un contract-cadru multianual (pe patru ani) de reparații și înlocuire a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilatații pe întreaga rețeaua de drumuri naționale din administrarea DRDP Iași. În acest sens, menționăm că, anul trecut, nu mai puțin de 11 poduri de pe raza județului Vaslui au beneficiat de lucrări similare, alte patru fiind programate în acest an. Ultimele lucrări finalizate au fost pe DN 24, km 151+310, Solești, și 103+013, Crasna (finalizate săptămâna trecută), în lucru fiind podul de la km 119+960, Muntenii de Jos, iar ultimul din contract este cel de la km 135+144 (Solești – limită cu județul Iași)”, precizează oficialii DRDP Iași.
Reprezentanții instituției spun că, în ceea ce privește lucrările de la Muntenii de Jos, acestea sunt programate până la finele acestei săptămâni și constau în demontarea rostului degradat, refacerea suportului, trasarea și realizarea găurilor, montarea rosturilor noi, necesitând un termen de finalizare de cel puțin 5 zile/fir. Termenul nu poate fi devansat deoarece sunt folosite în procesul tehnologic betoane speciale cu termen strict de întărire și protecție.
„Având în vedere complexitatea operațiunii și instalațiile folosite, activitatea nu se poate desfășura pe timpul nopții, ci doar pe timpul zilei. Totodată, în cadrul lucrărilor sunt prevăzuți timpi tehnologici și pauze obligatorii pentru uscarea betonului, în care nu pot fi executate alte operațiuni. Din aceste considerente, traficul pe obiectivele în lucru se desfășoară pe un sens, alternativ, dirijat prin semafoare. Disconfortul temporar produs în acest punct și timpii mai mari de așteptare sunt cauzate nu doar de aglomerația inerentă de la intrările în marile aglomerări urbane, cât și altor lucrări derulate de agenți economici în zona drumului național, desfășurate la intrarea în municipiul Vaslui. Cu acest prilej, DRDP Iași face apel la înțelegere din partea conducătorilor auto și sprijin din partea autorităților locale în realizarea acestor lucrări care asigură rezistență și siguranță podurilor din zona Moldovei”, mai transmit oficialii DRDP Iași.











