Împotmolite timp de jumătate de an și aflate tot la stadiul de 32%, lucrările de execuție a Variantei de Ocolire (VO) a Bârladului au toate șansele să reînceapă din aprilie, însă cu alți constructori, printre care și SC Transmir SRL Murgeni.

Zvonurile care au circulat în Bârlad în ultima perioadă, potrivit cărora firma de construcții SC Transmir SRL Murgeni va continua lucrările sau măcar o parte din lucrările de execuție ale Șoselei de Centură a Bârladului par să se confirme. Cel puțin așa dă de înțeles bârlădeanul Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și actualmente vicepreședintele Asociației „Moldova Vrea Autostradă”. În această după-amiază, acesta și-a anunțat prietenii virtuali că firma din Murgeni urmează să semneze un contract în cest sens cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Update stadiu Varianta de Ocolire a Bârladului – 21.03.3022! Din discuțiile pe care le-am purtat cu antreprenorul general, CNAIR și DRDP Iași, stadiul la VO Bârlad este următorul: 1) partea de balastare, materiale, realizare șanțuri va fi preluată de un antreprenor local, mai exact SC Transmir SRL din Murgeni; 2) urmează să fie aprobat acest subcontractor de către beneficiar, iar documentele vor fi transmise săptămâna aceasta la CNAIR; 3) partea de structuri (inclusiv poduri) va fi continuată de către un subcontractant declarat, respectiv SC Faster Dinamic Construct SRL; 4) după finalizarea discuțiilor, aprobarea subcontractului și asigurarea fluxurilor de finanțare, din aprilie 2022, sunt șanse să vedem reluate lucrările! Varianta de Ocolire Bârlad are un stadiu fizic de 32%, fiind întârziat mult față de calendarul inițial”, a anunțat Covăsnianu prin intermediul contului de socializare.
Anterior, pe 17 martie, acesta anunțase că stadiul lucrărilor în septembrie era de 32%, la fel ca și în momentul de față.
„(…) Din păcate, din octombrie 2021 și până în prezent, proiectul a «evoluat» de la 32% la… 32%. O stagnare de 5 luni, ce ne arată că proiectul este mult întârziat și termenul de finalizare nu va fi respectat. Soluțiile pentru reluarea și accelerarea lucrărilor implică: 1. preluarea șantierului de către un antreprenor dornic să finalizeze lucrarea; 2. stabilirea unui calendar pentru execuția lucrărilor și monitorizarea activă în vederea respectării acestuia; 3. implicarea reală a autorităților centrale pentru deblocarea șantierului de infrastructură din județ; 4. implicarea tuturor factorilor decidenți din județul Vaslui, indiferent de coloratură și afinitate politică, pentru promovarea acestui obiectiv; 5. asigurarea și securizarea finanțării acestui obiectiv major și pe următorul exercițiu financiar european, respectiv POT 2021-2027. Precizare: traficul greu pe raza municipiului Bârlad se desfășoară pe o tramă stradală subdimensionată, prin cartiere rezidențiale populate și cu afectarea periodică a sistemului de alimentare cu apă și canalizare”, spunea Covăsnianu pe 17 martie.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări.
Licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botoșani, însă după câteva luni de la demararea lucrărilor, în toate informările privind stadiul investiției apărea Asocierea SC Tehnic Asist SRL – Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani.
Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).











Muncitori spun ca antreprenorul nu ar fi primit bani deloc de la guvern ,si tot ce sa facut pana in prezent sau facut cu bani lui din buzunar ,,cand o sa dea guvernul bani care sau bagat pana in momentul de fata ,atunci o sa inceap lucrarea
Comentariile sunt închise.