La mai bine de un an de la demararea lucrărilor de execuție, Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului a intrat în etapa construirii celor patru poduri. În paralel, pe tot traseul obiectivului, continuă și lucrările la terasamente, podețe și supratraversări.

Prin intermediul unui comunicat de presă emis joi, 23 septembrie, primarul Dumitru Boroș a dorit să-i informeze pe bârlădeni despre stadiul lucrărilor la VO Bârlad. Potrivit acestuia, în prezent, echipele de muncitori ale constructorilor lucrează la cele patru poduri ale obiectivului, în aceste zile, fiind montate grinzile de la primul dintre ele.
„La obiectivul de investiții se acționează, zilnic, cu un număr foarte mare de utilaje și de muncitori, însă cele mai impresionante lucrări abia acum au început. Este vorba despre montajul grinzilor la podul sudic de peste râul Bârlad. După cum ne-a adus la cunoștință constructorul, s-au amplasat deja primele cinci grinzi, cu o lungime de 40 de metri și o greutate de 120 de tone fiecare, urmând ca, în zilele imediat următoare, să fie amplasate și celelalte 10 grinzi, cu o lungime de 30 de metri fiecare. În plus, continuă, pe tot traseul obiectivului, lucrările la terasamente, podețe și supratraversări. În paralel, tot în zona sudică, se efectuează lucrări și la repoziționarea conductei de alimentare cu apă a municipiului Bârlad, precum și la amenajarea sensului de intrare în localitate”, a declarat primarul Dumitru Boroș.
La precedenta informare făcută de edil, respectiv cea din 23 august, se lucra, zilnic, cu 50 de autocamioane, 54 de utilaje (buldozere, excavatoare, buldoexcavatoare, macarale, etc.) și 154 de muncitori. La acel moment, se estima că stadiul execuției lucrărilor ajunsese la 32%.
Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până la finele lui decembrie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.
Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).










