Șoseaua de centură a Bârladului: se lucrează la traversările peste calea ferată!

0

Demarate la începutul lunii august 2020, lucrările la Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului avansează rapid. Echipele constructorilor au trecut deja la cea mai complexă etapă, respectiv construirea traversărilor peste calea ferată și a podurilor peste Râul Bârlad, însă continuă și lucrările de amenajare a celor circa 20 de podețe ce vor traversa întregul traseu al construcției.

Prin intermediul unui comunicat de presă emis ieri, 10 martie, primarul Dumitru Boroș a dorit să-i informeze pe bârlădeni despre stadiul lucrărilor la VO Bârlad. Potrivit acestuia, lucrările la investiția așteptată zeci de ani a intrat deja în cea mai complexă etapă, respectiv construcția traversărilor peste calea ferată și a podurilor peste Râul Bârlad. În paralel, se lucrează la construcția celor peste 20 de podețe de pe întregul traseu al șoselei de centură.

La rândul său, edilului șef i s-a adus la cunoștință în ce stadiu se află lucrările în cadrul unei vizite la locul investiției, ce a avut loc la finele săptămânii trecute, de către reprezentanții antreprenorului și ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a invitat pe teren și conducerea Bârladului, reprezentată de primarul Boroș, secretarul general Cătălin Haret și directorul tehnic Cezar Chiper.

„Lucrările de pregătire pentru construcția celor peste 20 de podețe de pe tot traseul construcției se desfășoară în paralel cu cele de la traversările peste râul Bârlad, unde acum se realizează coloanele. Continuăm și celelalte lucrări de relocare a utilităților, în special de telecomunicații iar organizarea de șantier a avansat spre nord, până în apropierea Centrului de Afaceri și se menține în continuare completă și funcțională pentru stadiul actual”, au informat reprezentanții antreprenorului.

„Colaborarea noastră cu reprezentanții CNAIR și cu antreprenorul este tot mai bună, iar ședințele de lucru organizate pe întregul traseu al viitoarei Variante de Ocolire au scopul de a informa asupra stadiului real al investiției și de a stabili noi coordonate de colaborare. Ne-am oferit să sprijinim cu tot ce putem acest proiect extrem de important pentru Bârlad, în limita competențelor impuse de lege și a nevoilor din teren. Vedem, în continuare, că stadiul lucrărilor de pe șantier își menține dinamica și că șantierul a intrat acum într-una din cele mai grele și mari faze ale sale, și anume traversările peste râul Bârlad și peste calea ferată. Din câte am înțeles, termenele sunt respectate, cu unele excepții pentru anumite tronsoane, dar sperăm ca lucrurile să se remedieze din mers, în special în zona Direcției Sanitar-Veterinare, unde, de asemenea, urmează a se desfășura lucrări de anvergură”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până la finele lui decembrie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.

Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.557.576,44 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.296.368,18 lei).