• Recent, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, a fost semnat contractul de finanțare prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) “Implementare soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative vizând competențele partajate, în cadrul Primăriei Municipiului Huși”. Prin implementarea acestui proiect, se vor realiza proceduri simplificate pentru simplificarea procedurilor administrative, având ca rezultat reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local.

Primăria municipiului Huși va beneficia de o finanțare nerambursabilă europeană în valoare de 2.885.324,00 lei acordată în cadrul POCA prin intermediul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în vederea eficientizării serviciilor oferite cetățenilor. Este vorba de un proiect, “Implementare soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative vizând competențele partajate, în cadrul Primăriei Municipiului Huși”, depus de municipalitate încă de anul trecut și care recent, a fost aprobat spre finanțare, fiind deja semnat și contractul aferent. Proiectul are ca obiective principale fundamentarea deciziilor, planificarea strategică și găsirea de măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale și implementarea de soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative vizând competențele partajate, în cadrul Primăriei Municipiului Huși. Pe perioada implementării lui, 78 de persoane din cadrul grupului țintă, funcționari și factori de decizie din cadrul primăriei, vor fi instruite în ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului. Persoanele în cauză vor fi evaluate și vor primi un certificat din partea furnizorului soluțiilor informatice integrate, care va realiza instruirea prin personalul său specializat. “Rezultatul programului va consta în implementarea de proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetățeni la nivel local, proceduri corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni, implementate. Rezultatul proiectului constă în găsirea de noi soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative vizând competențele partajate, în cadrul Primăriei Municipiului Huși. Fluxurile de lucru din cadrul instituției vor fi digitalizate, în scopul eficientizării procesării documentelor, evitării întreruperilor ce pot apărea în fluxurile informaționale ale instituției, reducând astfel întârzierile în procesul decizional cu impact asupra activităților operative și asigurând accesul online la serviciile publice gestionate partajat de Municipiul Huși”, se arată în proiectul care tocmai a primit finanțare. Termenul de implementare este de 30 de luni de la semnarea contractului de finanțare.