• Dincolo de așteptarea de ani buni a decongestionării traficului greu din Bârlad, întreaga suflare a orașului așteaptă de luni bune aprobarea Proiectul Tehnic al șoselei de centură a Bârladului și, implicit, emiterea Ordinului de Începere a Lucrărilor. În sfârșit, vineri, CNAIR a avizat Proiectul Tehnic, astfel că, în curând, ar trebui să vedem utilajele pe șantier.

La începutul acestei luni, bârlădeanul Adrian Covăsnianu (36 ani), consilier onorific în cadrul Ministerului Transporturilor, își anunța prietenii virtuali că erau șanse mari ca, în câteva zile, Proiectul Tehnic de Execuție al Variantei Ocolitoare a Bârladului să fie avizat de Comisia Tehnico-Economică (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acest lucru însemna că pasul următor era eliberarea Autorizației de Construire (AC) de către Ministerul Transporturilor, urmat de eliberarea Ordinului de Începere a Lucrărilor (OIL). Acum, la mai bine de două săptămâni și jumătate de la acel moment, tot prin intermediul contului său de socializare, Covăsnianu a dat vestea mult așteptată: în sfârșit, Proiectul Tehnic a fost avizat.
„Veste bună de la CNAIR în legătură cu Varianta de Ocolire Bârlad! Proiectul Tehnic la VO Bârlad a fost avizat în CTE la CNAIR! Avem aviz favorabil (cu ceva observații) pentru VO Bârlad! Pasul următor e ca antreprenorul general să actualizeze Proiectul Tehnic de Execuție cu observațiile solicitate (inclusiv planșele) și, ulterior, să aibă OK-ul de la verificatorul de proiect! După ce va actualiza Proiectul Tehnic de Execuție, se poate depune PAC-ul și să avem Autorizație de Construire (AC) la Varianta de Ocolire Bârlad. Să sperăm că antreprenorul va ține cont și va implementa toate soluțiile prevăzute în nota de observație de la CTE-ul din CNAIR”, este mesajul postat vineri după-amiază de Adrian Covăsnianu pe pagina sa de socializare.
Ce spun edilii?
În paralel, și reprezentanții Primăriei Bârlad au fost înștiințați despre avizarea Proiectului Tehnic, cea mai dificilă etapă în demararea efectivă a lucrărilor, și speră ca, în cel mai scurt timp, să înceapă efectiv execuția investiției. Asta întrucât, potrivit lor, emiterea ultimelor două documente necesare pentru a vedea „agitație” pe șantier este o simplă formalitate, ce se poate rezolva în cel mult două săptămâni.
„Discuțiile purtate în urmă cu circa două săptămâni, când m-am deplasat la București, au continuat aproape în fiecare zi. Însă, de la nivel central, stadiul proiectului a fost urmărit îndeaproape, tot zilnic, de către domnul ministru Nelu Tătaru. Domniei sale, cât și conducerii CNAIR, care a înțeles importanța uriașă a acestei investiții pentru locuitorii orașului, și nu numai, vreau să le mulțumesc public. De-acum, emiterea Autorizației de Construire și semnarea Ordinului de Începere a Lucrărilor sunt simple formalități, care vor fi îndeplinite în cel mult două săptămâni”, a declarat primarul Dumitru Boroș.
Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.686.985,54 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.388.803,25 lei), în timp ce 15% reprezintă contribuția proprie (23.715.671,15 lei).
„Centura” Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până pe data de 5 iunie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.










