Mai durează până vin autobuzele electrice la Bârlad!

2

• La licitația privind achiziția celor zece autobuze electrice în valoare de peste 21 de milioane de lei cu TVA, lansată pe SICAP în februarie, nu a fost depusă nicio ofertă, în ciuda faptului că mai mulți furnizori s-au arătat interesați. Având în vedere că traversăm o perioadă de criză cauzată de infecția cu noul coronavirus, procedura va fi reluată cel mai probabil după Paște.

Pe data de 8 februarie, Primăria Bârlad a publicat pe SICAP, noul portal pentru licitațiile online, anunțul privind „Furnizarea a zece autobuze electrice pentru proiectul «Dezvoltarea sistemului public de transport în comun în Bârlad prin achiziția de autobuze electrice, în scopul reducerii emisiilor de carbon»„, în valoare totală de 17.840.160 lei fără TVA (adică 21.229.790,40 lei cu TVA). Potrivit anunțului, ofertele firmelor interesate de acest contract au fost așteptate până pe data de 18 martie, ora 15.00, urmând ca, ulterior, acestea să fie evaluate din punct de vedere tehnic și financiar.

Din păcate, în ciuda faptului că, în perioada de depunere a ofertelor, mai mulți furnizori s-au arătat interesați de contract și au solicitat clarificări suplimentare, în final, niciunul dintre ei nu a depus efectiv vreo ofertă. Potrivit reprezentanților primăriei, acest lucru s-ar putea datora faptului că, prin caietul de sarcini, erau impuse niște condiții cam stricte pentru perioada pe care o traversăm. Concret, oficialii din România se așteaptă la o explozie de infecții cu virusul COVID-19, motiv pentru care multe firme și-au suspendat activitatea astfel încât să protejeze și angajații și clienții, iar furnizorii de autobuze electrice nu sunt siguri că ar fi reușit să livreze la timp cele zece mijloace de transport ecologice. Asta întrucât câștigătorul licitației ar fi trebuit să livreze primul autobuz în maximum nouă luni de la emiterea ordinului de livrare de către primărie, evident, după semnarea contractului, iar pe celelalte nouă în maximum 12 luni de la semnarea procesului verbal de recepție a primului autobuz.

Așa că reprezentanții primăriei dau asigurări că procedura de licitație va fi reluată, cel mai probabil după Paște. Aceștia speră că, până atunci, criza declanșată de pandemia de COVID-19 va trece fără să afecteze Bârladul prea mult, iar proiectele finanțate cu fonduri europene, așa cum este și cazul acestei investiții, vor putea fi implementate în perioada de timp prevăzută în contractul de finanțare.

Zece autobuze ecologice pentru Bârlad

„Obiectul acestui contract îl constituie achiziția de mijloace de transport public în comun, cu motor electric, respectiv achiziția a 10 autobuze electrice noi, cu o capacitate de 16 locuri pe scaune + 2 strapontine + 1 loc șofer + 1 loc special amenajat pentru persoanele cu dizabilități și minim 35 locuri în picioare, cu o lungime cuprinsă în intervalul 8 – 11 metri, cu tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei cu baterii de acumulatori, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, având prescripțiile, caracteristicile de natură tehnică și dotările minime solicitate în caietului de sarcini, ce sunt destinate transportului public urban în municipiul Bârlad”, se arată în descrierea achiziției publice din anunțul de pe SICAP.

După cum anunța primarul Dumitru Boroș imediat după semnarea contractului de finanțare (6 august 2019), autobuzele cumpărate vor fi dotate cu sisteme GPS de localizare și monitorizare, precum și cu panouri de informare, în timp real, pentru călători. Obiectivele principale ale investiției după primul an de operare sunt: reducerea cu 3,2% a emisiilor de carbon din transport; reducerea cu 8,4% a deplasărilor cu autoturisme private în favoarea transportului public; promovarea unei mobilități incluzive, prin facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități la sistemul de transport public electric.

Proiectul „Dezvoltarea sistemului public de transport în comun în Bârlad prin achiziția de autobuze electrice, în scopul reducerii emisiilor de carbon”, finanțat Programul Operațional Regional 2014-2020, presupune nu doar achiziția autobuzelor electrice, ci și amenajarea unui depou pentru transportul electric din Bârlad. De asemenea, vizează și înființarea a două trasee pe străzile General Vasile Milea – Mihai Viteazu – Colonel Simionescu Sava – Paloda – Ioan Popescu – Vasile Pârvan – Căpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar și Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – Constantin Hamagiu – Nicolae Bălcescu – Dragoș Vodă – Mihai Eminescu.

2 COMENTARII

  1. Sunt bine venite si autobuzele electrice. La fel de importante ca si locurile de munca. In judetul Vaslui sunt multe de facut , e mult de munca.

  2. Totul este electoral ………creați locuri de munca ptr Bârlad ele primar,lăsați autobuzele electrice ,k dai lumea nu are bani merg pe jos saracii

Comentariile sunt închise.