Sensuri giratorii in Barlad, la Sfantul Asteapta!

0

Edilul sef al Barladului, despre care se stie ca intentiona sa amenajeze inca trei sensuri giratorii pe traseul Bulevardului Republicii, spune ca, dupa aproape patru ani de demersuri la CNAIR si la DRDP Iasi, nu doar ca nu se aloca finantare pentru niciunul, ci am luat-o de la zero.

De mai bine de trei ani si jumatate, Dumitru Boros, actualul primar al Barladului, a tot anuntat in cadrul conferintelor sale de presa ca intentioneaza sa mai amenajeze trei noi sensuri giratorii in oras pentru a fluidiza traficul rutier, in special de pe Bulevardul Republicii. Concret, asa cum si-a propus edilul sef, primul ar fi trebuit sa fie amenajat la intersectia cu strada Popa Sapca (strada care duce la Scoala Principesa Elena Bibescu), al doilea la intersectia cu strada General Vasile Milea (in zona Confectii) si al treilea in zona BCR, adica la intersectia strazilor Marcel Guguianu si Constantin Hamangiu. Mai mult, in martie 2017, consilierii locali au alocat suma de 30.000 lei pentru studiile de fezabilitate ale celor trei giratorii, pentru a se stabili daca respectivele intersectii pot fi modificate astfel incat traficul rutier sa se desfasoare cu mai mare usurinta decat in prezent.

De atunci si pana acum, nu a mai aparut nicio noutate. Si nu din lipsa de interes a autoritatilor locale, intrucat, in interiorul orasului, Republicii coincide cu un segment al DE 581 si al DN 24, care se afla in proprietatea statului si sunt administrate de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asa ca decizia de a crea noile giratorii apartine in totalitate CNAIR. Daca, pana acum, edilul sef mai tragea nadejde ca macar unul din cele trei giratorii va primi unda verde pentru a fi amenajat, luni, 27 ianuarie, in cadrul primei conferinte de presa din acest an, a explicat ca toate demersurile trebuie reluate de la zero.

In decursul a trei ani de zile am vorbit despre doua categorii de sensuri giratorii: cele realizate cu bani de la buget local si cele ramase a fi realizate de CNAIR, prin structura de la Iasi (Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi, n.r.). Cele gandite pe buget local sunt terminate si ar mai fi ceva de remediat, insa au ramas in suspans celelalte. Am amintit de mai multe ori ca, in discutiile avute cu directorul de la Iasi in legatura cu cele trei giratorii, mi s-a spus initial ca a primit solicitarea noastra pentru trei sensuri giratorii. Ulterior, la vreun an de zile, am ramas cu doua giratorii, la doi ani, am ramas cu unul singur, pentru ca, in final, sa nu mai putem avea nici macar un dialog. Dupa schimbarea conducerii de la Iasi, am avut o discutie cu noul director si am aflat practic cat se facuse in legatura cu aceste investitii. Am aflat ca firma din Galati care a castigat licitatia pentru proiectare nu si-a dus munca pana la capat, iar contractul a fost reziliat. Practic, la inceputul lui 2020, am luat-o de la capat. Am discutat si am insistat pentru realizarea giratoriului de la Confectii, macar in forma provizorie, pentru ca este o intersectie foarte aglomerata, iar apoi sa mergem sa insistam si pentru realizarea celorlalte doua. Am asigurarea ca lucrurile se vor schimba, insa nu vreau sa fac afirmatii decat pe lucruri certe. Ramane sa ma deplasez la Iasi cu domnul de la Investitii si cand ma voi intoarce voi da mai multe explicatii in legatura cu acest subiect, a precizat primarul Dumitru Boros.