Pentru ca, in prezent, in zona locuintelor sociale din Barlad apa potabila e asigurata prin intermediul unui put forat al carui debit este insuficient, in scurt timp, va fi amenajata o statie cu hidrofor si rezervor. Investitia se ridica la putin peste 115.000 lei.
La cea mai recenta sedinta ordinara a Consiliului Local Barlad, de pe 28 februarie, consilierii au votat in unanimitate un proiect de hotarare ce viza aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici precum si executiei obiectivului de investitii Amenajare statie hidrofor si rezervor acumulare apa zona de locuinte sociale Barlad. Potrivit expunerii de motive, investitia este necesara intrucat, la momentul de fata, alimentarea cu apa potabila se realizeaza dintr-un put forat amplasat in apropierea zonei, direct prin intermediul pompei din put, fara vas hidrofor.
Din cauza functionarii in regim variabil a consumului de apa, pornirile/opririle pompei au produs deseori colmatarea cu nisip a putului si arderea pompei. Avand in vedere faptul ca debitul maxim orar de apa furnizata de put este mai mic decat debitul maxim al consumului, este necesara instalarea unui rezervor tampon de circa 10 metri cubi, care sa acopere consumurile de varf. In aceste conditii, se impune realizarea unei statii de pompare cu recipiente hidropneumatice (rezervoare presurizate cu membrana), cu rezervor tampon deschis, avand un volum de 10 metri cubi, doua recipiente de hidrofor de 300 litri fiecare si o pompa de ridicare a presiunii, cu convertizor de frecventa. In acest sens, a fost intocmit proiectul tehnic de catre proiectantul SC Sitra SRL, documentatia supusa aprobarii este verificata de verificator autorizat conform procedurilor legale, se arata in expunerea de motive a proiectului aprobat de consilieri.
In ceea ce priveste indicatorii tehnico-economici aprobati in faza de proiect tehnic de executie, investitia va costa 115.677 lei cu TVA, iar banii vor fi alocati de la bugetul local. Durata de realizare estimata (contractare si executie) se ridica la sase luni de la data alocarii fondurilor.
Adriana Susnea