Cnd toat lumea credea c, n aceste zile, se va afla cstigtorul licitatiei pentru proiectarea si executia soselei de centur a Brladului, iat c oficialii CNAIR au prelungit, pentru a patra oar, data limit de evaluare a celor cinci oferte depuse. De aceast dat, pn la jumtatea lui august. Asta dup ce, anterior, din cauza admiterii contestatiei depuse n aprilie de una din asocierile de firme nscrise la licitatie, termenul limit fusese mutat spre finele lui iunie, iar apoi pe 25 iulie.
Pe 2 august 2017, Compania National de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitatie contractul privind proiectarea si executia Variantei de ocolire a municipiului Barlad’. Potrivit calendarului stabilit inc de atunci, firmele au avut la dispozitie pan pe data de 21 septembrie, ora 16.00, s isi depun dosarele. Numai c, asa cum se intampl in cazul tuturor licitatiilor pentru obiective de investitii cu o valoare mare (in cazul de fat 156.140.933 lei fr TVA, adic 34.273.013 euro, dup cum se arat in anuntul licitatiei), au fost depuse trei contestatii de ctre tot atatea firme care cereau diverse clarificri. Asa se face c, pentru a se rspunde la toate solicitrile fcute, termenul limit pentru depunerea ofertelor a fost mutat pe 29 noiembrie, timp in care au fost depuse cinci oferte din partea a 13 constructori romani, italieni si spanioli, care s-au grupat in patru asocieri. Oferte au fost depuse de ctre urmtorii operatori economici: Tirrena Scavi Spa, asocierea Arcada Company SA – Lemacons SRL – Citadina 98 SA – Vega 93 SRL – Trameco SA, asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA – Copisa Constructii SRL, asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL si asocierea Tehnic Asist SRL – Tass Infra Logistic SRL. Odat deschise ofertele, oficialii CNAIR au stabilit ca termen limit pentru evaluarea lor data de 24 decembrie, ora 18.00, ins, pentru c nu a fost suficient timp, autoritatea contractant a prelungit termenul limit pan pe 23 februarie, ora 18.00. Numai c, nici la finele noului termen stabilit, nu s-a dat publicittii vreun castigtor, ci iar s-a prelungit perioada de evaluare a celor cinci oferte. De aceast dat, pan pe 23 aprilie, ora 18.00. Iar cand toat lumea astepta cu sufletul la gur s afle, in sfarsit, numele constructorului / asocierii de constructori care va proiecta si executa lucrrile la sosea, licitatia a fost contestat de una dintre asocieri. Contestatia a fost inregistrat la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pe 11 aprilie si, intrucat contestatia viza faptul c oferta depus la licitatie a fost respins, iar respectiva asociere cerea admiterea ofertei, evident c sefii CNAIR au fost nevoiti s prelungeasc, din nou, termenul de evaluare a ofertelor. De aceast dat, pan pe 23 iunie, ora 18. Numai c nici de aceast dat nu a fost suficient timp s se studieze in amnunt dosarele stufoase ale constructorilor, asa c termenul limit a fost mutat, din nou, pan pe 25 iulie, ora 18. ns, ieri dimineat, cand toat lumea astepta cu sufletul la gur s fie dat publicittii numele constructorului / asocierii de constructori care va proiecta si executa lucrrile la sosea, mai ales c in anuntul de licitatie, la starea curent era scris in desfsurare – evaluare finnciar (in asteptare)’, conducerea CNAIR a decis s prelungeasc din nou termenul limit de evaluare a celor cinci oferte pan pe 16 august, ora 18.00. Reamintim c varianta ocolitoare a Barladului va avea o lungime total de 11,281 kilometri, o ltime platform de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, dou intersectii la nivel si dou parcri. Potrivit unui comunicat al CNAIR publicat pe 27 martie, valoarea total a proiectului este de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regional (141,916,491.14 lei), 25% contributia proprie (47,305,497.04 lei), restul de 34,450,804.97 lei reprezentand TVA. Iar durata proiectului este de 73 de luni.











