Oboseala si viteza…

n perioada 1-4 mai, n judetul Vaslui s-au nregistrat dou accidente de circulatie grave, soldate cu vtmarea corporal a dou persoane. Cauzele au fost oboseala si neadaptarea vitezei la conditiile de drum. Din fericire, n aceste zile, nicio persoan nu si-a pierdut viata n accidente rutiere, pe raza judetului Vaslui.

Ieri dimineat, pe DN 24, pe raza comunei Muntenii de Sus, a avut loc un accident de circulatie soldat cu vtmarea corporal a unui conductor auto. Din cercetrile efectuate la fata locului de politistii Serviciului Rutier a rezultat faptul c Sorin B., de 28 de ani, domiciliat n comuna Dnesti, conducea un autovehicul nmatriculat n strintate, din directia Iasi ctre Vaslui. La un moment dat, din cauza oboselii, conductorul auto a adormit la volan, iar autovehiculul a prsit partea carosabil, intrnd n coliziune cu un cap de pod de pe partea dreapt a drumului. Dup impact, s-a declansat un incendiu, Sorin B. fiind scos din autovehicul de participanti la trafic. Brbatul a fost transportat la Spitalul Judetean de Urgent Vaslui, unde a fost diagnosticat cu „fractur picior stng”. Pe 2 mai, pe DJ 244 B, ntre localittile Hurdugi si Gusitei, din comuna Dimitrie Cantemir, s-a produs un accident de circulatie n care a fost implicat un motociclist. La fata locului, politistii rutieri au efectuat cercetri stabilind faptul c Andrei B., de 31 de ani, din municipiul Bucuresti, conducea o motociclet spre localitatea Gusitei, iar n momentul n care a ajuns ntro succesiune de curbe, din cauza faptului c nu a adaptat viteza, a prsit partea carosabil si a intrat n santul de pe marginea drumului. Brbatul a fost transportat la Spitalul municipal Husi, unde a fost diagnosticat cu „fractur clavicul, traumatism cranio-cerebral”. A fost testat cu aparatul alcooltest, rezultnd faptul c nu a consumat buturi alcoolice. Avnd n vedere atentionarea de tip „cod galben” emis de Administratia National de Meteorologie, care se refer la faptul c, n perioada urmtoare vor fi averse ce vor avea caracter torential, descrcri electrice frecvente, intensificri de scurt durat ale vntului si alte fenomene de instabilitate atmosferic, politistii rutieri adreseaz conductorilor de autovehicule unele recomandri, n scopul prevenirii producerii de accidente pe drumurile deschise circulatiei publice. Se cunoaste c, n general, ploaia afecteaz vizibilitatea conductorului auto si aderenta oferit de suprafata de rulare, iar vntul afecteaz stabilitatea autovehiculului, cu att mai mult cu ct viteza de deplasare a acestuia este mare. De regul, umiditatea carosabilului creste pericolul de derapaj, precum si gradul de absorbtie a luminii farurilor, astfel nct marcajele rutiere si pierd din propriettile reflectorizante. Specialistii din domeniul autovehiculelor rutiere au demonstrat pn si faptul c, pe timpul unei ploi torentiale, pe lng reducerea distantei de vizibilitate, mai are loc si fenomenul de reflexie a luminii farurilor n perdeaua de ap, care de cele mai multe ori provoac „orbirea” momentan a conductorului auto. n asemenea conditii, posibilittile de perceptie pe cale vizual a marcajelor si indicatoarelor rutiere, a reperelor fixe cu grad sczut de reflexie (copaci, garduri, stlpi etc.), a pietonilor, a vehiculelor precedente devin din ce n ce mai restrnse. Admitnd c evitarea implicrii n evenimente de circulatie care pot afecta integritatea fizic a participantilor la trafic sau, mai grav, care pot duce la pierderea de vieti omenesti, depinde, n primul rnd, de modul n care se face utilizarea drumurilor, atunci se observ cu usurint faptul c adaptarea comportamentului conductorului auto la cerintele traficului rutier este una dintre cele mai bune solutii de preventie. Astfel, este extrem de important s se circule cu vitez redus, adaptat permanent n functie de distanta de vizibilitate, de starea suprafetei carosabile si de valorile de trafic; s se mreasc distanta, n mers, ntre vehicule; s se foloseasc luminile de ntlnire si, dup caz, cele de ceat, pe toate categoriile de drumuri, indiferent de ora la care are loc cltoria; s nu se bruscheze comenzile autovehiculului si s se recurg la executarea diferitelor manevre (depsire, schimbarea benzii de circulatie, mers napoi etc.) numai dup o prealabil si temeinic asigurare. Totodat, trebuie evitate opririle sau stationrile neregulamentare ori, desi regulamentare, n dreptul copacilor sau constructiilor care pot fi rupte / distruse de vntul puternic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.