Politistii de frontier au depistat nc un autovehicul furat, care urma s fie scos din spatiul Uniunii Europene, numrul autovehiculelor furate n acest an ajungnd la 35, de peste trei ori mai multe fat de anul 2009.
Vineri, 3 decembrie, pe sensul de iesire din tar al Punctului de Trecere a Frontierei (PTF) Albita s-a prezentat Dumitru B., de 44 de ani, din raionul Nisporeni, Republica Moldova, care conducea un autoturism Mercedes E 200 nmatriculat n Romnia. La controlul specific, avnd suspiciuni cu privire la provenienta autoturismului, politistii de frontier vasluieni au efectuat verificri suplimentare, constatnd c masina figureaz ca fiind furat din Italia. Cettenul moldovean a declarat c a cumprat autoturismul cu cteva zile n urm de la un cettean romn si nu stia c este furat. Politistii de frontier au ntocmit soferului dosar penal pentru svrsirea infractiunii de furt calificat, care urmeaz a fi naintat Parchetului de pe lng Judectoria Husi cu propunerile legale. Autoturismul, n valoare de 15.500 lei, a fost indisponibilizat n parcul auto al Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontier Vaslui. Se continu cercetrile pentru identificarea tuturor persoanelor implicate si conditiilor care au dus la comiterea faptei. Cu aproximativ o sptmn n urm, tot pe sensul de iesire din tar al PTF Albita a fost depistat un autovehicul Mercedes Sprinter furat tot din Italia. Microbuzul apartinea unui cet- tean bulgar care a recunoscut c inten- tiona s o vnd n Republica Moldova.
Numarul autovehiculelor furate, n crestere
Principalul furnizor de autovehicule furate depistate n PTF Albita rmne Italia (cu 12 autovehicule), urmat de Ungaria si Marea Britanie etc. Au fost constatate si dou cazuri n care masinile erau furate chiar din Romnia si se ncerca scoaterea lor din spatiul Uniunii Europene. Pentru identificarea si indisponibilizarea autoturismelor reclamate ca fiind furate n strintate, sub supravegherea direct a parchetelor, politistii de frontier vasluieni au colaborat cu structurile similare din statele membre UE., realiznd un schimb operativ de date si informatii, prin intermediul Centrelor de Contact de la frontier (Oradea, Galati etc.). n toate situatiile, conform legislatiei n vigoare, pe numele celor implicati n traficul cu masini furate au fost ntocmite dosare penale. Persoanele implicate sunt n majoritate cetteni romni si moldoveni dar si ucraineni ori bulgari. S-a constatat c retelele infrac- tionale de furturi de autovehicule sunt extrem de bine organizate la nivelul mai multor state. Rutele folosite de ctre traficanti sunt, n general, orientate dinspre trile vest europene cu finalitate n trile est-europene:
Italia – Austria – Ungaria – Romnia – Moldova;
Germania – Austria – Ungaria – Romnia – Moldova sau Ucraina;
Italia – Serbia – Romnia – Moldova – Ucraina sau Federatia Rus.




