Ratele, comisioanele majorate si „surprizele” contractuale de tot felul i-au transformat pe vasluieni n adevrati petitionari. Dac, n anii trecuti, clientii nu cunosteau „institutia” reclamatiei, n prezent, Protectia Consumatorilor este asaltat de zeci de plngeri, n fiecare lun. Bncile sunt incriminate c schimb regulile n timpul jocului, iar contractele ascund capcane veritabile pentru beneficiarii mprumuturilor. Din nefericire, multe documentatii de credit au fost semnate fr s fie citite, iar institutiile financiare dispun de clauze beton. n consecint, inspectorii OJPC sunt neputinciosi. Sfatul pe care l pot da cettenilor este mai mult preventiv: acestia trebuie s se informeze n detaliu asupra creditului. n prezent, peste 100.000 de vasluieni se zbat s si achite ratele la mprumuturile contractate. Din nefericire, degradarea accentuat a economiei si devalorizarea dramatic a leului au transformat aceast misiune ntr-o lupt aproape imposibil de cstigat. Vasluienii care s-au trezit peste noapte cu tot felul de „ajustri” financiare la creditele contractate au iesit la atac. n ultimele luni, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Vaslui au fost depuse peste 35 de reclamatii mpotriva bncilor. Prin intermediul petitiilor, clientii si exprim nemultumirile cu privire la serviciile prestate de bncile comerciale din judet. Principalele „procedee” financiare reclamate sunt majorarea dobnzilor si comisioanelor de administrare, lipsa informatiilor referitoare la datele concrete ale contractelor ncheiate ntre cele dou prti, modificri ale scaden- telor ratelor etc. Potrivit datelor oferite de ctre OJPC Vaslui, din numrul total al reclama- tiilor, 19 au fost redirectionate ctre Autoritatea National pentru Protectia Consumatorilor pentru verificri, deoarece problemele ridicate de clienti puteau fi rezolvate de conducerea central a bncilor. „Pn n luna decembrie, reclamatiile au fost redirectionate la Autoritatea National. Din ianuarie, cercetarea si solutionarea plngerilor s-au realizat la nivel local”, au precizat reprezentant ii OJPC. ns, odat ce controalele au fost declansate, inspectorii au constata c sunt legati de mini si de picioare n fata sistemului infailibil de care dispune fiecare institutie reclamat. Toate modificrile de traseu ale costurilor creditului (rate, comisioane etc.) sunt prevzute n contracte „beton”, pe care, din nefericire, cet- tenii le-au semnat cu ochii nchisi. „Pn n prezent, noi nu am aplicat nici o amend. Oamenii trebuie s nteleag c, dac nu citesc cu mare atentie contractul, rmn perdanti. De regul, bncile au clauze care le apr”, au adugat reprezentant ii OJPC. Ct priveste termenul de 30 de zile pentru rezolvarea unei plngeri, acesta nu poate fi respectat si, astfel, la nivel national, pn acum sau adunat peste 1.000 de reclamatii care astept solutionarea. n concluzie, cine a semnat „ca primarul”, trebuie s se resemneze si s fac toate eforturile posibile (sau mai degrab imposibile) pentru a respecta calendarul de rambursare a mprumutului. Mai mult, avnd n vedere ultimii ani, n care creditele au fost la mare cutare, este de asteptat ca numrul persoanelor care au probleme n relatia cu bncile s creasc exponential. Conform datelor Bncii Nationale Romne, la sfrsitul lunii decembrie 2008, comportamentul financiar al populatiei si agentilor economici din judet ul Vaslui se prezenta astfel: credite n lei: 1.183.085.199,46 lei, din care credite restante – 21.373.462,98 lei; credite n valut – 666.663.047,75 lei, din care credite restante – 2.241.715,06 lei.
Discutii
- Actualitate
- Administrație
- Agricultura
- Altele
- Anunțuri
- Comunicate de presă
- Cultură
- De interes
- Deschidere
- Diverse
- Economic
- Editorial
- Educație
- Featured
- Istorie
- Justiție
- Local
- Locale
- Locuri de muncă
- Media
- Mediu
- Mesaje
- Muncă
- Politică
- Publicitate politică
- Publiictate
- Social
- Speciale
- Spiritualitate
- Sport
- Sănătate
- Transport
- Turism
- Umanitar
- Utilitar
- Vremea
Mai mult
Popular Categories




