Cum să completezi solicitarea online pentru ajutorul de stat la factura de energie

0

Trebuie să ai o adresă de mail validă și o factură de pe care să iei codul de identificare a locului de consum de energie electrică și codul de client. Valoarea ajutorului de stat pentru plata facturilor la electricitate este de 50 de lei, care se acordă familiilor și persoanelelor singure vulnerabile.

Pentru a completa formularul online nu trebuie decât să ai o adresă de mail validă și o factură de pe care să iei codul de identificare a locului de consum de energie electrică și codul de client.

Vasluienii considerați persoane vulnerabile care doresc să primeacă ajutorul de stat pentru compensarea valorii facturilor la energie electrică trebuie să completeze un formular online pentru a solicita banii pe o platformă.

Sprijinul pentru plata facturilor la curentul electric are valoarea de 50 de lei și poate fi cerut de persoanele singure cu un venit net lunar de cel mult 1.940 de lei și familiile cu un venit net lunar/ membru de maximum 1.784 de lei.

Solicitanții care nu au acces la internet pot completa acest formular și pe hârtie, în format tipărit, depunându-l apoi la primăriile de domiciliu sau la oficiile poștale.

Pentru a veni în sprijinul celor ce vor să depună cererea online, Ministerul Muncii a emis un ghid care îi învață, pas cu pas cum să acceseze platforma epids.mmuncii.ro și să completeze formularul.

Astfel, solicitantul trebuie să aibă o adresă de e-mail validă pentru că îi va fi cerută în vederea autentificării. După ce accesează platforma epids.mmuncii.ro, el va trebui să introducă adresa de e-mail în căsuța „Email”. Apoi, trebuie bifată căsuța „Confirmați că sunteți un om” pentru securitate.

Apoi trebuie bifat butonul „Autentificare”, pas după care, pe adresa comunicată, va fi trimisă un email de confirmare. Îl deschideți și apăsați butonul verde „Autentificare”. În cazul în care emailul nu a ajuns în Inbox, se recomandă verificarea în fișierul Spam.

După încheierea procedurii de autentiicare, solicitanții trebuie să completeze formularul de cerere a sprijinului de stat. Acesta este generat prin accesarea unui buton verde, care apare în partea de sus, dreapta, a platformei, numit „Cerere nouă”. Aici solicitantul trebuie să opteze dacă va completa cerea pentru sine sau pentru altă persoană.

Cum se completează formularul online

Urmează completarea completarea propriu-zisă cu datele personale indicate în formular: nume, prenume, cod numeric personal, număr de telefon, adresă de e-mail (cea folosită la autentificare) etc. Apoi se completate informațiile privind persoanele care locuiesc, împreună cu solicitantul, la punctul de consum pentru care se solicită ajutorul, Aici se pot adăuga/ șterge câmpuri, astfel încât să apară toate persoanele din gospodărie.

Urmează completarea datelor de identificare ale locului de consum, unde trebuie introdus codul POD (Point of Delivery – cod de identificare a locului de consum de energie electrică) și codul de client, informații care se găsesc pe factură.

La final solicitantul trebuie să bifeze o serie de căsuțe, care presupun asumarea unei declarații pe propria răspundere privind veridicitatea informațiilor furnizate și acorduri privind prelucrarea datelor personale. De asemenea, trebuie selectat și procedura prin care se dorește livrarea tichetului de energie, prin aplicație, la adresa de e-mail indicată, sau în format fizic, prin poștă.

În cele din urmă, cererea poate fi salvată, prin accesarea unui alt buton care se intitulează „Salvează”.