Pentru că, în ultima perioada, echipele Aquavas s-au confruntat cu mai multe blocaje ale rețelei de canalizare din cauza unor deșeuri aruncate de consumatori, societatea a făcut un apel: „Protejarea rețelei depinde de fiecare dintre noi”.

În ultima perioadă, echipele AQUAVAS SA au intervenit frecvent pentru remedierea unor blocaje generate de evacuarea necorespunzătoare a deșeurilor în rețeaua de canalizare.
Printre cele mai frecvente materiale identificate în rețea s-au aflat
– Produse de igienă care NU se dizolvă: șervețele umede, bețișoare de urechi, dischete demachiante, prosoape de hârtie;
– Produse pentru copii: scutece, șervețele pentru bebeluși;
– Deșeuri din bucătărie: resturi alimentare, grăsimi, uleiuri, zaț de cafea, coji;
– Obiecte și materiale solide: elemente metalice, nisip, resturi din lucrări;
– Alte materiale neconforme: textile, cârpe, materiale de construcții.
Societeta explică că aceste deversări conduc la obturarea conductelor, avarierea echipamentelor și la funcționarea necorespunzătoare a sistemului, necesitând intervenții complexe și frecvente.
„Pentru prevenirea unor astfel de situații, facem apel ferm la utilizatori să respecte destinația sistemului de canalizare.
În mod normal, în rețea ar trebui să ajungă doar apa uzată menajeră. Ca urmare a intervențiilor repetate generate de blocaje, pe anumite porțiuni avariate ale rețelei de canalizare s-au realizat lucrări de reabilitare prin metoda liner, utilizând tehnologia de inversie cu Brawo®, o soluție modernă de reabilitare fără săpătură, aleasă pentru minimizarea disconfortului creat în zonele afectate și pentru prelungirea duratei de viață a conductelor. Cu toate acestea, utilizarea necorespunzătoare a sistemului nu poate fi compensată prin nicio soluție tehnică”, transmite SC Aquavas SA, într-un mesaj în acre arată că „protejarea rețelei depinde de fiecare dintre noi”.











