Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Vaslui a emis ieri, 20 februarie 2025, Acord de Mediu pentru o investiție în valoare de aproape 185 de milioane de lei. Este vorba despre trecerea peste Prut, de la Albița, ce presupune construirea unor poduri cu două benzi pe sens.

Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM), instituție aflată în subordinea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, a anunțat joi, 20 februarie, că trecerea peste Prut, de la Albița, se va face pe poduri moderne, cu două benzi pe sens. Potrivit acestuia, noul proiect evaluat la aproape 185 de milioane de lei, care va înlocui actuala construcție veche de peste 40 de ani, a primit, tot ieri, Acord de Mediu din partea APM Vaslui.
„În contextul internațional privind obținerea statutului de țară candidată la aderarea la Uniunea Europeană a Republicii Moldova și având în vedere traficul intens de mărfuri și persoane pe care actualul pod peste râul Prut de la Albița-Leușeni le asigură, investiția Companiei Naționale de Asministrare a Infrastructurii Rutiere este exact soluția care va asigura conexiunile de perspectivă, cu drumurile între care face legătura: drumul expres Tișița-Albița și drumul de patru benzi ce va asigura accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova și va îmbunătăți condițiile de siguranță a traficului rutier și pietonal”, a explicat președintele ANPM, după semnarea acordului.
Podurile paralele cu arce metalice care urmează să fie construite pe actualul amplasament al podului de la Albița, după desfacerea construcției existente, vor asigura continuitatea drumului național DN 24B peste râul Prut, prin două structuri separate, a câte două benzi de circulație pe sens.
„Conform proiectului, podul va avea lungimea suprastructurii de 150,90 metri și lungimea totală de 161 metri. În plan, podul va fi dispus în aliniament, cu traversarea aproximativ perpendiculară a râului Prut. Geometria secțiunii transversale a podului va asigura, pentru fiecare fir de circulație, o lățime a părții carosabile de 9,50 metri și câte un trotuar pietonal de 1,60 metri, între cele două fire de circulație fiind prevăzut un spațiu pentru zona mediană de lățime variabilă. În vederea atingerii obiectivelor menționate anterior, pe perioada realizării lucrărilor de amenajare a podului peste râul Prut de pe DN 24B la km 42+092 între Romania și Republica Moldova, traficul se va desfășura pe o variantă provizorie”, a declarat Mihaela Budianu, directorul executiv al APM Vaslui.
Aceasta a adăugat că valoarea investitiei, de aproape 185 de milioane de lei, va fi asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Proiectul nu este susceptibil a avea impact negativ asupra obiectivelor de conservare din ariile naturale protejate ROSCI0213/ ROSPA0168 Râul Prut, dacă vor fi respectate măsurile de limitare a impactului asupra mediului din Avizul favorabil acordat de Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate – Serviciul Teritorial Vaslui, în calitate de autoritate responsabilă pentru ariile naturale protejate.










