După mai bine de 30 de ani de când bârlădenii așteaptă o rută ocolitoare pentru redirecționarea traficului greu din oraș, în special locuitorii de pe străzile Epureanu și Vasile Pârvan, în sfârșit, a fost recepționată și inaugurată Varianta Ocolitoare (VO) a Bârladului. Mult așteptata „tăiere de panglică” a avut loc joi, 29 august 2024, la patru ani de la demararea lucrărilor la obiectivul de investiție, în prezența autorităților locale și județene, dar și a oficialilor din DRDP Iași. Au lipsit ministrul Transporturilor, directorul general al CNAIR și premierul României, care, în urmă cu câteva luni, se înghesuiau să se pozeze pe „Centura” Bârladului.

Ziua de 29 august 2024 va rămâne în memoria bârlădenilor drept o zi istorică, întrucât este ziua în care a fost dat în folosință un obiectiv de investiții așteptat de toată suflarea orașului mai bine de 30 de ani. Este vorba despre Varianta de Ocolire a Bârladului, investiție ce va prelua traficul greu de pe principalele artere aflate de o parte și de alta a Bulevardului Republicii, respectiv Epureanu și Vasile Pârvan.
Inaugurarea s-a făcut la ora 10.00, în prezența autorităților locale și județene, a reprezentanților constructorului, precum și a conducerii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, inginer Ovidiu Mugurel Laicu, instituție aflată în subordinea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), beneficiarul investiției. Surprinzător, au lipsit premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu și directorul CNAIR Cristian Pistol, care, pe 5 aprilie, au venit pe șantierul VO Bârlad și au promis că, la finele lunii iunie, lucrările vor fi gata și obiectivul va fi dat în trafic.
„Este un proiect mult așteptat de bârlădeni, pe care astăzi (joi, 29 august, n.r.) îl dăm în trafic, după finalizarea și inspectarea tuturor lucrărilor executate de constructor. Totodată, este un proiect asumat în întregime de DRDP Iași și de subsemnatul, care am găsit acest proiect blocat și pe care l-am adus astăzi, alături de noul antreprenor, în stadiul finalizării lucrărilor. Cu această ocazie, bârlădenii vor scăpa de coșmarul traficului greu prin municipiu, proiectul fiind unul benefic pentru întreaga Moldovă, având în vedere că Varianta Ocolitoare Bârlad asigură tranzitul auto spre Tecuci, Galați și mai departe, spre litoral. Țin să mulțumesc încă o dată constructorului pentru mobilizarea exemplară, autorităților locale și județene pentru sprijinul acordat în obținerea tuturor avizelor necesare și tuturor partenerilor care au fost alături de noi pe tot parcursul acestui proiect. Nu în ultimul rând, țin să mulțumesc bârlădenilor pentru răbdarea demonstrată, cu speranța că această nouă arteră va fi utilizată o perioadă cât mai îndelungată și cu respectarea normelor de conduită în trafic. Deschiderea traficului pe acest obiectiv va avea loc astăzi, începând cu ora 15.00”, a declarat Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general al DRDP Iași.
Principalii indicatori ai Variantei Ocolitoare Bârlad:
• Denumire Contract: „Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire a Municipiului Bârlad”
• Lungime Lot – 11,281 km
• Intersecții cu drumurile naționale (giratorii) – 3 bucăți (DN 24, DN 24D, DN24A)
• Parte carosabilă – 2 x 3,50 m carosabil, 2 x 1,50 m acostament (cu 0,75m bandă de încadrare)
• Dotări: 2 parcări de scurtă durată (km 3+160 și km 10+060)
• Număr poduri: 4 bucăți (Pod Bârlad – km 1+630 / Pod Trestiana – km 2+870 / Pod Bârlad 1 – km 7+690 / Pod Simila – km 9+067)
• Număr pasaje – 3 bucăți (Pasaj CF 1 – km 0+405 / Pasaj – km 5+305 / Pasaj CF 2 – km 6+705)
• Număr podețe – 25 bucăți
• Materiale și cantități folosite pentru realizarea proiectului: (Umpluturi/ Balast – 651.587 mc, Volum umpluturi – 570.000 mc, Strat de formă – 31.587 mc, Fundație din balast – 32.727 mc, Strat din agregate stabilizate cu liant hidraulic – 17.273 mc, Cantitate totală betoane inclusiv în coloane – 6.907 mc, Cantitate totală armătură inclusiv în coloane – 794 t, Cantitate mixturi asfaltice (strat de bază/legătură/uzură) – 40.230 t)
• Coloane forate (Lungime piloți de îndesare Ø 600 mm – 5.800 bucăți / 55.100 m / Lungime coloane forate Ø 1200 mm – 218 bucăți / 4.360 m)
• Grinzi – 99 bucăți
• Valoare contract: 132.050.652,68 lei fără TVA
• Antreprenor: Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL












Nu-l vad in poza pe Strugurel Laiku, barladean din cate stiu! In schimb apare un personaj cu camasa alba, chiar in mijlocul pozei.. Mi se pare ca e tovarasul Maricel Popa (psd Iasi), ala care a facut praf Antrepriza de Drumuri si Poduri Iasi (care executa lucrari de drumuri, si inainte de 1990), pe care a privatizat-o de i-au mers fulgii, facand-o praf fara sa execute vreo lucrare memorabila de drumuri (de exemplu VO Barlad, inca din anii ’90, cand avea antrepriza!!!). In continuare tovarasul Maricel Popa (care are un viloi de neam prost, langa Gradina Botanica Anastasie Fatu, din Iasi, cumparata din salariu), a privatizat si Tehnoton Iasi, pe care a facut-o de asemeni, praf (fabricau la un moment dat niste masini de spalat si aragaze, din alea de se gaseau inainte de ’90, prin magazinele noastre), pe care nu le cumpara nimeni, fiind de conceptie antica!!!!. a incercat si cu mobila, dar tot chix a dat..De la componente electronice, televiziune cu circuit inchis, bord de nave maritime, aparate de radio, radio-casetofoane (ce-i drept, nu foarte performante), Tehnoton, a ajuns cenusareasa tablelor indoite si a lemnelor strambate aiurea!!! Traiasca tov. Maricel! Oricum, noroc mult barladenilor, si sanatate!!
Comentariile sunt închise.