De luni de zile, toți guvernanții care au trecut pe la Bârlad sau au vorbit despre Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului, inclusiv conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, au dat asigurări că, la sfârșitul lunii iunie 2024, lucrările la această investiție vor fi gata, iar obiectivul va fi dat în folosință.

Mai este doar o săptămână din această lună, însă o fimare cu drona realizată, vineri, 21 iunie, de inginerul ieșean Ștefan Liviu Stanciu, partener al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”, arată că stadiul de execuție al lucrărilor nu e chiar 100% și că mai sunt de pus la punct ultimele detalii înainte de darea în trafic. Ba chiar menționează că, potrivit estimărilor DRDP Iași, lucrările sunt gata în proporție de 95%.
„Astăzi (21 iunie, n.r.) vă prezint imagini de ultimă oră, filmate cu drona, de pe Varianta Ocolitoare Bârlad! [Episodul 22 – 95%+] Varianta Ocolitoare / Centura Bârlad aproape gata! Concelex (21.06.2024). Puteți urmăriți imagini la linkul https://www.youtube.com/watch?v=X1Jpa8a1sG8&ab_channel=%C8%98tef). Primele semne de circulație, primele marcaje rutiere, strat de uzură pe cea mai mare parte din drum, panourile fonoabsorbante și parapete de siguranță montate în aproape toate zonele proiectate, lucrări la rosturile de dilatație ale podurilor și pasajelor și alte lucrări. Progres raportat de DRDP Iași undeva la 95%. În mod normal, luna iunie era termenul de deschidere. Vom vedea dacă până la sfârșitul lunii vor reuși sau ne ducem în prima parte din iulie! DN24, la intrarea în Bârlad, deși a fost modernizat recent, are deja asfaltul vălurit de la gabaritul depășit al camioanelor care tranzitează orașul zilnic, așa că VO Bârlad va fi esențial și pentru traficul greu, dar și pentru cei care tranzitează DN24 de la Nord (Iași, Botoșani, etc.) spre Sud (București, Constanța, etc.), întrucât va scurta semnificativ durata acestor trasee”, spune inginerul Ștefan Liviu Stanciu.
Șoseaua de Centură are o lungime de 11,28 kilometri și este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei). Antreprenor este Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL.











