Elevii din multe sate vasluiene vor ajunge mai rar sau vor abandona școala

0

Elevii din mai multe sate ale județului vor ajunge mai rar la școală sau chiar vor abandona școala, pentru că pe traseele care trec prin localitățile lor nu s-a înscris niciun operator de transport sau au renunțat la contracte. Asupra acestui lucru avertizează deputatul Mihai Botez, care califică situația drept unul dintre efectele „dezastrului administrației PSD – Buzatu-portbagaj”.

Dând exemplul situației de la Bunești-Averești, deputatul Mihai Botez, președintele USR Vaslui, trage un semnal de alarmă asupra faptului că elevii din mai multe localități din județ vor ajunge mai rar la școală sau poate chiar pot fi puși în situația abandonului școlar, din cauza faptului că pe traseele care trec prin localitățile lor nu s-a înscris nici un operator de transport sau pentru că au renunțat pe parcurs la contractul de transport

„O să încerc să explic pe scurt ce a făcut greșit Buzatu și tot PSD-ul și clica lor când l-au susținut în prostia asta. Eu, dacă aș fi fost în poziția de președinte al Consiliului Județean, așa cum am propus și în programul de dezvoltare al Județului Vaslui, aș fi mizat în interesul vasluienilor pe un sistem de transport predictibil, astfel încât aceștia să poată ajunge din orice sat din județ în municipii și invers. Pentru asta, atunci când faci licitație, grupezi un traseu profitabil, cum e Bârlad – Vaslui sau Vaslui – Huși și cu unul mai puțin profitabil cum e Huși – Murgeni – Bârlad,  spre exemplu. Această optimizare n-ar fi lăsat trasee neacoperite și ar fi dat acum șansa elevilor să aibă transport și să își poată continua studiile”, a declarat deputatul Mihai Botez.

În completare, președintele USR Vaslui a declarat că „Buzatu – PSD a mers pe varianta, UNICĂ ÎN ȚARĂ, din 30 de județe în care s-au ținut totuși licitații pe grupe, doar la Vaslui s-au licitat trasee individuale. A obținut un preț mai mic în primul an de operare pe acele trasee, care apoi se va acoperi cu cererile operatorilor pentru acoperirea inflației și a altor costuri, deci practic nimic concret. Prețul enorm plătit de vasluieni, este izolarea acelor elevi și cetățeni în satele și așa îndepărtate și izolate în care trăiesc. De ce, pentru niște interese imediate și poate pentru cine știe ce alte combinații o mai fi avut în minte Buzatu – portbagaj. Dacă licitația s-ar fi făcut pe grupe, ca în celelalte 30 de județe din țară, am fi avut transport disponibil pentru toți cetățenii și elevii din județ. Datele arată că odată cu introducerea gratuității, cifrele de transport în rândul elevilor arată o creștere cu 25% pe traseele unde există operator de transport cu licență. Asta înseamnă că pe celelalte trasee unde nu avem și nici nu vom mai avea transportator sărăcia și abandonul școlar vor crește cu 25%.”

Mihai Botez a precizat care sunt traseele ce nu mai beneficiază de acoperire din partea operatorilor de transport. „Rutele rămase fără operator de transport sunt: Vaslui – Tufeștii de Jos, Murgeni – Găgești – Urdești, Cârja – Murgeni – Bârlad, Copăceana – Fălciu – Murgeni, Bârlad – Roșiești – Mălăiești, Bârlad – Dragomirești – Doagele, Bârlad – Puiești – Cetățuia, Bârlad – Pogana – Tomești, Bârlad – Movileni – Mireni, Brădești – Grivița – Bârlad, Obârșeni – Grivița – Bârlad, Huși – Pădureni – Ivănești, Huși – Murgeni – Bârlad, Bârlad – Tutova. Trasee pe care sunt operatori de transport, dar pentru care nu se pot acorda abonamente gratuite elevilor pentru că acești operatori nu au contract cu Consiliul Județean: Vaslui – Portari, Vaslui – Chircești, Vaslui – Telejna, Vaslui – Negrești, Blăgești – Bârlad”.

„PSD-ul înseamnă sărăcie și inechitate. Județul Vaslui și România au nevoie urgent de DEPESEDIZARE”. Astfel își încheie comunicatul de presă Mihai Botez, liderul useriștilor vasluieni.