Plăcuțele de frână sunt un fragment al frânelor cu disc utilizate în vehicule și în diverse aplicațiiPlăcuțele de frână sunt confecționate din plăci de suport din oțel cu material de șlefuire lipit pe suprafața care se confruntă cu rotorul frânei cu disc.În primul rând, trebuie să înțelegem ce sunt plăcuțele de frână. Astfel, putem face activități ulterioareDiscul de frână este un instrument care este utilizat pentru a opri un vehicul prin încetinirea rotației roților. Discul este conectat la o componentă cunoscută sub numele de cub sau masă. Încălzirea este un rezultat al frecării, iar căldura reduce eficiența frânării. Din acest motiv, există două tipuri de discuri: solide și ventilate. Cel de-al doilea tip de disc disipează căldura mai eficient și mai rapid la frânare.

Componentele plăcuțelor de frână:
Plăcuța de frână este compusă în principal din trei părți, și anume:
Placă spate
Substrat de căptușeală
Amestec de căptușeală de frecare
Videoclip despre discul de frână preluat de pe autodoc24.ro
Principiul de funcționare
Funcționarea frânei cu disc se bazează pe legea lui Pascal.
Funcționarea frânelor cu disc pas cu pas:
În momentul în care pedala de frână este apăsată, lichidul cu un factor de presiune ridicat împinge cilindrul spre exteriorul camerei specializate.
Cilindrul împinge plăcuța de frână împotriva plăcii rotative.
Atunci când plăcuța de frână interioară intră în contact cu rotorul, factorul de compresie al fluidului exercită o forță suplimentară, iar etrierul se mișcă în interior, trăgând plăcuța de frână spre exterior, spre discul rotativ care intră în contact cu placa.
Acum, ambele plăcuțe de frână apasă pe discul rotativ, există multă frecare între plăcuțe și the rotating disc which slows the vehicle down and eventually stops it.
În momentul în care plăcuța de frână este livrată, cilindrul se deplasează spre interior, iar plăcuța de frână se îndepărtează de discul rotativ. În plus, vehiculul va porni din nou.
Simptomele defecțiunii plăcuțelor de frână:
- Uzura neuniformă a piesei
- Marcaj de uzură pe tabloul de bord
- Scârțâit sau scârțâit din regiunea roții în timpul încetinirii
- Extindere extinsă a factorului de apăsare a pedalei de frână efort
- Pedala nu revine la situația sa unică ulterior apăsării
- Deteriorarea reactivității de încetinire a încetinirii
Cum vă dați seama când este ocazia ideală pentru o schimbare?
Zgomot de frecare persistent care însoțește fiecare încetinire
În cazul în care, în timpul încetinirii, simțiți că tremurați în scaunul șoferului sau că vehiculul „trage” neuniform
În cazul în care observați o reducere a lichidului de frână
În cazul în care înțelegeți că distanța de imobilizare a vehiculului s-a mărit
Instrucțiuni pas cu pas pentru schimbarea plăcuțelor de frână:
Scoateți roata
Eliminarea șocului călărețului
Întoarceți etrierul în sus
Scoateți plăcuțele de frână vechi
Înlocuiți clemele de fixare
Montați plăcuțele de frână noi
Scoateți cilindrii
Verificați nivelul lichidului de frână
Schimbați poziția etrierului
Reasamblați glisiera
Repetați configurația pe partea opusă
Încercați să conduceți în condiții de siguranță