Până la finele anului viitor, bârlădenii nu vor mai putea depozita deșeurile reziduale și reciclabile în actualele containere, ci în 64 de insule ecologice ce vor fi amenajate în zonele de blocuri din oraș. Acestea vor fi digitalizate, adică localnicii vor primi cartele electronice pentru a le putea folosi. Investiția se ridică la peste 5,2 milioane de lei și a fost depusă pentru finanțare prin PNRR.

Zilele trecute, municipalitatea bârlădeană a depus la Ministerul Mediului un proiect care are în vedere dotarea Bârladului cu 64 de insule ecologice pentru depozitarea deșeurilor reziduale și reciclabile. Se dorește, astfel, obținerea unei finanțări de peste 5,2 milioane de lei cu TVA prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta C3 – Managementul deșeurilor, Investiția I1 – Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune, Subinvestiția I1.B – Construirea de insule ecologice digitalizate, runda 2. Înainte, însă, consilierii locali au aprobat, în ședință extraordinară, o inițiativă ce vizează aprobarea depunerii și implementării respectivului proiect.
„Prin investiția finanțată prin acest proiect se propune modernizarea sistemului municipal de gestionare a deșeurilor, cu accent pe colectarea separată prin înființarea unui număr de 64 de insule ecologice digitalizate de tipul 1 conform Ghidului solicitantului. Insula ecologică este un ansamblu de containere de 1,1 metri cubi digitalizate destinate colectării separate a deșeurilor, deșeurilor de hârtie și carton, de plastic, metalice, biodegradabile, reziduale, la care accesul este asigurat pe bază de cartelă electronică. Insulele ecologice sunt compuse dintr-un ansamblu de containere pentru colectarea separată a deșeurilor, supraterane, protejate anti-vandalism și împotriva accesului neautorizat, dotate cu acces digitalizat pentru persoanele fizice arondate, modul GSM pentru transmisie date, bază de date privind beneficiazii serviciului. Datele sunt agregate și utilizate într-un sistem digital, instrument principal de monitorizare și raportare. Sunt colectate informații privind volumele și tipurile de deșeuri colectate, precum și persoanele care introduc deșeurile în containere”, se arată în referatul de aprobare al proiectului votat de consilieri.
Potrivit anexei atașate la proiect, cele 64 de insule ecologice supraterane vor fi amplasate în zonele de blocuri din Bârlad, pe terenuri pentru care s-au întocmit deja documentațiile cadastrale și s-au obținut extrasele de carte funciară ce atestă dreptul de proprietate al municipalității. Așa cum a fost depus pentru finanțare, proiectul prevede ca fiecare insulă supraterană să fie încasetată cu cinci containere de câte 1,1 metri cubi pentru fiecare din cele cinci fracții: biodegradabil, rezidual, sticlă, plastic și metal, hârtie și carton. Pentru fiecare insulă ecologică, vor fi asigurate 200 de cartele de acces.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 896.000 euro fără TVA, adică 4.407.872 lei fără TVA (5.245.367,68 lei cu TVA), întreaga sumă reprezentând finanțare nerambursabilă. Însă, municipalitatea bârlădeană se obligă să asigure finanțarea tuturor cheltuielilor neeligibile necesare implementării proiectului, inclusiv pe cele de mentenanță a investiției pe o perioadă de minimum cinci ani.
„Bârladul va avea colectarea selectivă a deșeurilor prin sistemul de ecoinsule digitalizate! Îi felicit pe colegii mei din Primărie care au reușit să depună proiectul pentru modernizarea a 64 de platforme de depozitare a deșeurilor, în valoare de 4.407.872 lei (896.000 euro), cu finanțare 100% prin PNRR. Am propus și anul acesta achiziționarea de module ecologice, în număr de 10, dar adevărata modernizare a infrastructurii platformelor de depozitare se va realiza prin PNRR. Trecerea la sistemul de ecoinsule digitalizate (cu cartelă de acces), în locul platformelor clasice, este un pas important spre a avea un oraș curat, civilizat, întrucât nu putem vorbi de colectare selectivă, fără a oferi bârlădenilor infrastructura necesară”, a anunțat viceprimarul Ana-Maria Vintilă pe contul său de Facebook.












200 de cartele?!?! Voi sunteti sanatosi la cap? Pentru ce platim toti taxa pe gunoi? Ceilalti unde isi vor pune gunoiul?
Insule ecologice într-un oraș complet distrus de Boroș. L-am votat recunosc, dar cu siguranță nu se va repeta!
Comentariile sunt închise.