Solicitarea unui test Covid la internare, motiv de demitere a managerilor de spitale!

0

Potrivit unui ordin de ministru, pacienții nu trebuie să plătească testul anti Covid-19 la internarea în spital, costurile urmând să fie suportate de unitatea medicală. Totodată, normativul prevede că managerii pot fi demiși dacă nu respectă prevederile ordinului, inclusiv accesul pacienților la serviciile medicale fără prezentarea rezultatului unui test anti Covid-19.

Pe data de 8 septembrie, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a emis Ordinul nr. 2.675/2022 pentru aprobarea unor măsuri ce se aplică de unitățile sanitare, în domeniul sănătății publice, în situații de risc epidemiologic de infectare cu virusul SARS-CoV-2. Acesta a fost publicat deja în Monitorul Oficial nr. 892 din 9 septembrie 2022.

„Conform documentului, în vederea prevenirii și limitării infecţiilor asociate asistenţei medicale, unitățile sanitare publice pot organiza testarea pacienților pentru detecția infecției cu virusul SARS-CoV-2, în cadrul activității de screening la internare. Costurile activității de screening sunt suportate de unitatea sanitară publică din venituri proprii”, precizează oficialii Ministerului Sănătății.

Astfel, la art. 1, actul normativ prevede că managerii unităţilor sanitare publice au obligaţia de a dispune măsurile necesare în vederea asigurării accesului pacienţilor în unităţile sanitare publice, precum şi a accesului acestora la serviciile medicale fără prezentarea rezultatului unui test pentru detecţia infecţiei cu virusul SARS-CoV-2.

La art. 2, se precizează că, în vederea prevenirii şi limitării infecţiilor asociate asistenţei medicale, în conformitate cu Ordinul ministrului Sănătăţii nr. 1.101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare, unităţile sanitare publice pot organiza testarea pacienţilor pentru detecţia infecţiei cu virusul SARS-CoV-2 în cadrul activităţii de screening la internare. Costurile activităţii de screening sunt suportate de unitatea sanitară publică din venituri proprii.

Nu în ultimul rând, la art. 3, se menționează că nerespectarea de către managerii unităţilor sanitare publice a prevederilor prezentului ordin se constată de către personalul împuternicit din cadrul Ministerului Sănătăţii şi din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi constituie cauză de încetare a contractului de management, conform Art. 184 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.