Toți ochii pe stadiul execuției șoselei de centură a Bârladului

2

La aproape două săptămâni de la vizita anterioară pe șantierul șoselei de centură a Bârladului, Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Mihai Grindeanu, a fost din nou prezent pe teren. Dacă, atunci, spunea că situația nu este deloc bună și că se teme că nu va fi respectat termenul de finalizare a lucrărilor (decembrie 2023), acum, acesta se declară mulțumit de noul antreprenor al investiției, care abia a preluat execuția, și dă de înțeles că lucrările vor fi gata la timp.

Ieri dimineață, Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Mihai Grindeanu, anunța pe contul său de facebook că, în cursul zilei, va vizita pentru a patra oară șantierul unde se desfășoară lucrările la Varianta Ocolitoare a Bârladului. De această dată, nu a mai anunțat concluziile trase la fața locului tot prin intermediul rețelelor de socializare, ci a organizat o conferință de presă împreună cu primarul Dumitru Boroș.

Asta după ce, înainte de întâlnirea cu presa locală, cei doi oficiali au discutat și cu noul manager de proiect. Trebuie menționat că, de vreo două săptămâni, lucrarea a fost preluată de un nou antreprenor, în speță firma SC Concelex SRL București, cu o experiență de 28 de ani, specializată pe construirea de clădiri, inginerie civilă, infrastructură și proiecte energetice pentru instituții publice și clienți privați. În urma negocierilor cu conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România, constructorul bucureștean a înlocuit Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botoșani, care a câștigat licitația organizată pentru execuția acestei investiții.

„Pentru început, trebuie să spun că s-a trecut printr-o perioadă dificilă. Avem aproape un an de când lucrările au cam stagnat sau s-a mers în ritm de melc. La nivelul Ministerului, s-a luat decizia de a aduce un nou constructor, care a reușit ca, de mai bine de două săptămâni, să ia lucrarea în serios. De vreo zece zile, a depus scrisoarea de garanție, iar acest lucru ne arată că firma e serioasă. Ca termen de finalizare, ultimul termen acceptat și convenit prin act adițional la contract va fi noiembrie – decembrie 2023. Această șosea de centură e foarte importantă pentru mine, în sensul că o să urmăresc îndeaproape stadiul lucrărilor, întrucât e o investiție esențială pentru Bârlad și întreaga zonă. În momentul de față, Varianta Ocolitoare va avea un antreprenor – Concelex și un subcontractant – Transmir. Mai trebuie obținute niște avize, în special cel pentru groapa de împrumut, așa că acum se lucrează mai lent, însă din septembrie se va mări ritmul. În august se vor continua lucrările de artă, adică podețe, poduri, rigole, iar din septembrie se va intra și pe partea de umpluturi. Vă promit că o să vin la 2-3 săptămâni să urmăresc stadiul lucrărilor și dacă o să observ un regres și nu un progres, voi înștiința conducerea CNAIR. În momentul de față, progresul fizic al investiției este de 30-32%, iar plățile făcute se situează cam la 20%”, a precizat consilierul ministrului Transporturilor.

Dacă, acum, Urtoi este încrezător că lucrările vor fi gata la timp, la vizita anterioară, de pe data de 13 iulie, acesta spunea că „situația nu este deloc bună pe acest șantier” și că, pe șantier, a găsit „cinci muncitori și trei șefi, plus cinci camioane, un greder și două compactoare”. Mai multe declarații făcute de acesta pot fi găsite aici (https://www.monitoruldevaslui.ro/2022/07/consilierul-ministrului-transporturilor-despre-soseaua-de-centura-a-barladului-situatia-nu-este-deloc-buna/).

„Cred că acest obiectiv va fi gata la 31 decembrie 2023. Din discuțiile cu noul manager de proiect, ei vor aduce treptat muncitori pe șantier, nu vor veni cu sutele odată, și vor lucra pe patru segmente odată. Bani sunt pentru acest obiectiv, nu e nicio criză financiară, așa că, de la 1 august, vom intra în linie dreaptă cu execuția lucrărilor”, a declarat și primarul Boroș.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

2 COMENTARII

  1. Va rugam faceti odata centura ocolitoare a Barladului (neam saturat de motive de amanare de la an la an) ! Si voi ne veti ruga sa votam cu PSD sau PNL (si atunci vom gasi si noi motive sa votam alt partid, indiferent care).

Comentariile sunt închise.