Proiectul Erasmus+ „My Europe, my future, my responsibility – Energy and sustainability”, derulat între septembrie 2016 – august 2018, și la care Școala „George Tutoveanu” Bârlad a fost parteneră, a fost distins cu „Premiul European pentru Predare Inovatoare din 2021” de către Comisia Europeană.

Pe 25 august, cunoscutul profesor vasluian Alexandru Mîță anunța că tocmai i-a fost decernat premiul „2021 European Innovative Teaching Award”, din partea Comisiei Europene, la prima ediție a acestui concurs european. Acesta a fost distins cu prestigiosul premiu pentru proiectul Erasmus+ „Comics in Teaching Languages / La BD en classe de langues”.
În aceeași zi, conducerea Școlii Gimnaziale „George Tutoveanu” Bârlad a anunțat, prin intermediul rețelelor de socializare, că un proiect Erasmus+ la care unitatea școlară a fost unul dintre parteneri a primit premiul „2021 European Innovative Teaching Award” (Premiul European pentru Predare Inovatoare din 2021).
„Proiectul Erasmus+ «My Europe, my future, my responsibility – Energy and sustainability» face parte dintre premiații Premiului European pentru Predare Inovatoare din 2021, pe baza unei selecții realizate de Agenția Națională Erasmus+ din Luxemburg. Premiul European pentru Predare Inovatoare este o nouă inițiativă de celebrare a activității profesorilor și școlilor, în special în contextul cooperării europene în domeniul educației și formării profesionale, susținute de programul Erasmus+, și vizează practici inovatoare de predare și învățare, încurajând reciprocitatea în învățarea peste granițe. În acest prim an, al inițiativei, accentul tematic a fost pus pe învățare la distanță și mixt. Felicităm toți partenerii din proiect, din Luxembourg, Cehia, Germania, Turcia, Grecia și România și mulțumim!”, au transmis reprezentanții școlii bârlădene.
Proiectul Erasmus+ „My Europe, my future, my responsibility – Energy and sustainability” – „Europa mea, viitorul meu, responsabilitatea mea – Energie și sustenabilitate” s-a derulat în perioada septembrie 2016 – august 2018 și a fost finanțat de Comisia Europeană prin Agenția pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. A avut ca temă crearea unei stații particulare pentru dezvoltarea unui cerc de învățare ce are ca subiect energia și sustenabilitatea sub diferite aspecte (electricitatea, apa, forme alternative de energie, hrană și nutriție, reciclare, prevenirea generării deșeurilor).
Partenere în proiect au fost școlile Schoulzentrum Ierpeldeng (Luxemburg) – unitatea școlară coordonatoare, Eichenlaubschule Weiskirchen (Germania), Masarykova Zakladani Skola Kdyne (Cehia), Școala Gimnazială „George Tutoveanu” Bârlad (România) – profesor coordonator Irina Stoian, Yahya Kemal Beyatli Ortaokulu Kayseri (Turcia), Gymnasio Aianis (Grecia) și Lykeio Velestino (Grecia). Scopul proiectului a fost formarea de cetățeni activi, motivați ai Europei, care să fie sensibilizați pentru propriul viitor și să aibă conștiința unei responsabilități față de mediu, în cadrul proiectului elevii putând descoperi interesele lor în domeniul energiei și al dezvoltării durabile.










