Neculai Moraru, primarul comunei Fălciu, reales președintele ACoR Vaslui

0

Neculai Moraru, primarul comunei Fălciu, a fost reales pentru un nou mandat în funcția de președinte al Filialei Județene Vaslui a Asociației Comunelor din România. Organizația este singurul for care îi reunește pe primari și reprezintă interesele acestor în relațiile cu instituțiile centrale, dar și cu cele europene și internaționale.

Prin dispoziția din 2 martie a președintelui Asociației Comunelor din România (ACoR), Emil Drăghici, luni, 29 martie, la Vaslui, în Sala Mare a Centrului de Resurse pentru Afaceri a avut loca Sesiunea Extraordinară a Adunării Generale a Filialei Județene Vaslui a Asociației Comunelor din România, în care a fost reales președinte Neculai Moraru, pentru un mandat de patru ani.

Ședința a fost prezidată de secretarul general ACoR Ghiorghe Bute, și a ales și Consiliului Director al organizației, în următoarea componență: vicepreședinte – Sebastian Arteni, primarul comunei Ferești, secretar general – Liviu Pîrciu, primarul comunei Viișoara, membri – Ionuț Andrei Totolici, primarul comunei Iana, și Vasile Stoica, primarul comunei Băcani.

Noua conducere și-a asumat un mandat în care să fie armonizate deciziile privind politica de guvernanță a administrației publice locale cu nevoile reale de dezvoltare durabilă a satului românesc, de creșterea performanței și a digitalizarii serviciilor administrației publice locale, de conservare a patrimoniului și a valorilor cultural spirituale din satul Românesc.

Asociaţia Comunelor din România a fost înfiinţată în anul 1997, ca o asociaţie de autorităţi locale, având ca membri comunele din România. Numărul membrilor este de 1.750 comune, din toate judeţele României. Astfel, asociația acoperă 87% din teritoriul țării și 48% din populație, acționând în teritoriu prin intermediul filialelor județene (dintre care 39 au personalitate juridică).

În prezentarea proprie, de pe siteul instituție, se precizează că „dintre obiectivele enumerate în statutul Asociației, putem aminti: armonizarea intereselor comunelor membre în vederea dezvoltării economico-sociale echilibrate a acestora; promovarea unor forme de colaborare și întrajutorare reciprocă a comunelor membre în oricare dintre domeniile administrativ, economic, financiar, social, cultural și instituțional; crearea și întreținerea unui sistem informațional integrat, precum și organizarea unor corpuri de specialiști capabili să analizeze și să ofere soluții pentru rezolvarea problemelor comunelor; organizarea unor activități proprii pentru formarea și perfecționarea profesională a aleșilor locali, a funcționarilor publici, precum și a personalului contractual din administrația publică locală a comunelor membre; organizarea, la nivelul filialei județene, în baza unui acord de cooperare, de activități stabilite prin lege ca atribuții ale autorităților administrației publice locale în diverse domenii, cum ar fi: auditul public intern, urbanismul, amenajarea teritoriului și autorizarea executării lucrărilor de construcții, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanei, controlul privind comercializarea produselor și a serviciilor de piață, poliția locală, fără a se limita la acestea”.