• Interesat direct de evoluția lucrărilor la Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului, Adrian Covăsnianu (36 ani), consilier onorific în cadrul Ministerului Transporturilor și bârlădean la origine, își anunță prietenii virtuali în ce stadiu se află execuția investiției odată la câteva zile. În cea mai recentă postare făcută de acesta pe contul său de socializare, de pe 1 noiembrie, doctorul în geografie informează că, până acum, s-a executat circa 8% din investiție, iar în condițiile în care Ordinul de Începere a Lucrărilor a fost eliberat în luna august, vorbim de un progres corespunzător.

„Imaginile sunt din zona intersecției VO Bârlad cu DN 24A (km 2 + 115 m). Se lucrează la terasamente. E nevoie de multă umplutură / terasament pentru a ajunge la nivel cu DN 24A (intrare în Trestiana), unde va fi amenajată o intersecție la nivel cu un sens giratoriu. În depărtare se văd utilajele din zona primului pod peste Bârlad (km 1 + 630 m). Conform celor mai recente informații, progresul lucrărilor este de circa 8%. Este un progres corespunzător, dată fiind eliberarea Ordinului de Începere a Lucrărilor din august 2020. Consider că se poate crește mobilizarea pentru a grăbi finalizarea acestui proiect înainte de termenul (estimat) de iunie 2022. E nevoie de «atacarea» structurilor cât mai repede posibil și de gestionarea resurselor umane și logistice într-o manieră cât mai activă. Reamintesc faptul ca VO Bârlad presupune: – construirea a 11,281 km de variantă de ocolire la profil de drum național; – construirea a 4 poduri, 3 pasaje, 2 intersecții și 2 parcări. Valoarea totală a proiectului este de peste 186 milioane de lei (exclusiv TVA) și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020”, este mesajul postat duminică, 1 noiembrie, de Covăsnianu pe contul său de Facebook.
Edilii bârlădeni, cu ochii pe investiție
Așa cum e și normal, și reprezentanții Primăriei Bârlad, în frunte cu edilul șef Dumitru Boroș și consilierul său personal Iulian Bîca, verifică stadiul lucrărilor odată la câteva zile. Prin intermediul unui comunicat de presă, primarul îi informează pe cei interesați de proiect că lucrările au intrat într-o nouă etapă, respectiv cea de relocare a utilităților și de execuție a lucrărilor de umplutură în strat.
„La lucrările de pod, se lucrează la pasajul de la km 0 + 505 m, la fundațiile indirecte, unde se forează coloane, la CULEEA 2. Până acum, au fost forate șase astfel de coloane. Au mai fost executate, la rampa numărul 2 de la pasajul km 0 + 405 m, lucrări de consolidare a terenului de fundare cu piloți prin vibropresare. Instalația care face acest procedeu a finalizat, totodată, și lucrările la CULEEA 1, la pod Râu Bârlad, km 1 + 650 m și a fost relocată la CULEEA 2, de la același pod. La lucrările de drum, s-au executat lucrări de decapare pământ vegetal pe 85% din suprafața amprizei, adică pe sectoarele km 0 + 500 m – km 5 + 200 m, km 7 + 600 m – km 10 + 400 m. Au fost finalizate lucrările de îmbunătățire teren de fundare cu liant hidraulic Durosol pe sectoarele km 0 + 600 m – km 5 + 200 m, km 7 + 800 m – km 9 + 200 m. Actualmente, lucrarea este finalizată în proporție de peste 7%. Pentru perioada de iarnă, se execută lucrări de umplutură în strat de 35 cm, între sectorul km 1 + 700 m – km 5 + 200 m și urmează continuarea lucrărilor de umplutură pe zonele unde a fost realizată îmbunătățire teren fundare cu liant. Totodată, au demarat lucrări de relocare a utilităților de telecomunicații, iar organizarea de șantier este completă și funcțională pentru stadiul actual al lucrării”, a informat George Stoian, supervizorul lucrărilor din partea CNAIR.
„Detaliile tehnice furnizate ne arată că stadiul lucrărilor de pe șantier este cel prevăzut în grafic. Chiar dacă, în continuare, se tot vehiculează că lucrările nu ar merge bine, șantierul este foarte activ, iar eu, în ce mă privește, precum și colegii de la CNAIR, suntem în continuare foarte atenți la tot ce se întâmplă aici. Așa cum am mai spus, asigur bârlădenii că, împreună cu membrii cabinetului meu, cu domnul Iulian Bîca în special, vom urmări și vom face publice orice informație nouă care va apărea despre acest subiect, oficial, pe canalele de comunicare ale Primăriei Bârlad. Sunt convins că lucrurile avansează spre bine și nu sunt motive de îngrijorare în acest moment în privința finalizării la termen a investiției”, a declarat primarul Dumitru Boroș.
Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până la finele lui decembrie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului.
Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Concept Infrastrade Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.557.576,44 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.296.368,18 lei).










