Bârlad: s-a făcut încă un pas către materializarea unei investiții de aproape 58 milioane de lei!

1

• Municipalitatea bârlădeană își propune ca, în următorii trei-patru ani, să modernizeze infrastructura de transport public din oraș. Printre investițiile dorite de autoritățile locale se numără înființarea a două noi trasee prin oraș și amenajarea de stații de transport pe traseele nou înființate, reabilitarea și modernizarea infrastructurii rutiere pe mai mult de 7 kilometri, construirea de piste pentru bicicliști, amenajarea a trei parcări de transfer de tip park&ride la principalele intrări în oraș, precum și construirea și dotarea unei autobaze. Valoarea totală a investițiilor se ridică la aproape 58 milioane de lei, adică aproximativ 12 milioane de euro, iar zilele trecute a fost lansată licitația pentru serviciile de proiectare și asistență tehnică, pentru care s-a alocat suma de 1,35 milioane de lei.

După ce, în august 2019, a fost semnat contractul de finanțare pentru investiția „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”, în valoare totală de 57.811.298,96 lei cu TVA (adică circa 12 milioane de euro), în această lună a mai fost făcut un pas către implementarea ei. Concret, pe 23 mai, municipalitatea bârlădeană, în calitate de autoritate contractantă, a publicat pe SICAP, noul portal pentru licitațiile online, anunțul privind achiziția de servicii de proiectare și asistență tehnică din partea proiectantului pentru realizarea obiectivului de investiții.

Contractul are o valoare de 1.350.000 lei și vizează prestarea de servicii de proiectare la faza de proiect tehnic și asistență tehnică din partea proiectantului. Acestea constau în: • elaborarea documentațiilor pentru obținerea avizelor/acordurilor (altele decât cele obținute de autoritatea contractantă și care sunt valabile în vederea obținerii Autorizației de Construire); • elaborarea documentațiilor necesare pentru obținerea Autorizației de Construire (Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire – PAC/DTAC și Proiectul de organizare a execuției lucrărilor – POE/DTOE); • elaborare/definitivare proiect tehnic de execuție pe baza studiului de fezabilitate și a avizelor / autorizațiilor obținute; • suport și asistență la emiterea de clarificări referitoare la documentația tehnică întocmită la solicitările posibililor ofertanți transmise proiectantului de autoritatea contractantă pe perioada derulării procedurii de atribuire a contractului de lucrari; • asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuție a lucrărilor conform prevederilor Legii 10/1995 și ale caietului de sarcini conform tuturor prevederilor legale aplicabile, precum și cele ale caietului de sarcini.

Potrivit anunțului, ofertele firmelor interesate de acest contract sunt așteptate până pe data de 30 iunie, ora 15.00. Odată deschise eventualele oferte depuse, acestea vor fi evaluate din punct de vedere tehnic și financiar până pe 31 august, iar ulterior va fi desemnat un câștigător. Criteriul de atribuire al contractului este cel mai bun raport calitate – preț, în care componenta financiară are o pondere de 80%, componenta tehnică 1 (experiența profesională specifică a expertului cu rol: inginer proiectant infrastructură rutieră) contează în proporție de 10%, componenta tehnică 2 (experiența profesională specifică a expertului cu rol: arhitect cu drept de semnătură, atestat profesional – OAR sau echivalent) – 5%, iar componenta tehnică 2 (experiența profesională specifică a expertului cu rol: coordonator / manager / șef de proiect) – 5%.

Ce lucrări sunt prevăzute în proiect

Investiția „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad” are mai multe componente. Astfel, este vizată înființarea a două noi trasee de transport public urban de călători pe str. Tecuciului – str. General Vasile Milea – str. Mihai Viteazu – str. Colonel Simionescu Sava – str. Paloda – str. Ioan Popescu – str. Vasile Pârvan – str. Căpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar și Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – str. Constantin Hamagiu – str. Nicolae Bălcescu – str. Dragoș Vodă – str. Mihai Eminescu – str. Tecuciului. Totodată, proiectul prevede și reabilitarea carosabilului de pe următoarele străzi: General Vasile Milea, Colonel Simionescu Sava, Paloda, Căpitan Grigore Ignat, Mihai Viteazu, Ioan Popescu, Vasile Pârvan, Dragoș Vodă, Nicolae Bălcescu, Constantin Hamangiu, Mihai Eminescu (segment), 1 Decembrie, Tecuciului, Primăverii, Popa Șapcă, Marcel Guguianu, Fagului, Bulevardul Epureanu și Bulevardul Republicii.

De asemenea, se vor executa lucrări de reabilitare trotuare și spații verzi și de amenajare piste de cicliști în lungime totală de 8.655 metri pe Bulevardul Republicii și străzile Tecuciului, General Vasile Milea, Vasile Lupu, Nicolae Iorga și 1 Decembrie. Nu în ultimul rând, proiectul prevede și amenajarea de parcaje (bike-parking) pentru biciclete în aria de acoperire a proiectului (la intrarea în Grădina Publică și pe strada Fagului); amenajarea unei zone exclusiv pietonale (pe strada Fagului) în suprafață de 1.120 mp; instalarea de camere de supraveghere video în intersecțiile aglomerate de pe traseul noilor rute de transport public electric înființate; dotarea cu stații de autobuz (mobilier urban) a traseelor de transport public în comun; instalarea unui sistem de informare în timp real a călătorilor care va presupune echiparea și instalarea în stațiile de autobuz a panourilor informative (ecrane digitale) ce vor afișa în timp real informații despre derularea transportului public; dotarea centrului de comandă pentru managementul traficului din cadrul autobazei cu componente specifice software și hardware; realizarea a trei parcări de transfer de tip park&ride la principalele intrări în oraș (pe străzile Mihai Eminescu, 1 Decembrie și Republicii 319); etc.

Investiția „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad” este finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 4e, Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.Proiectul trebuie să fie implementat în decurs de 36 de luni, în perioada 2020 – 2023.

1 COMENTARIU

  1. dar haosul din parcarea in zona „pietei mici”nu o vede nimeni din primarie?reducerea emisiilor si noxelor?aici zona nu!masini parcate cum vrea fiecare,chiar nimeni nu s-a sesizat?”acele baruri neigienice,cu oameni care isi fac nevoile in piata si prin toate colturile blocurilor si gardurilor?ce zona e aceasta?

Comentariile sunt închise.