• Consiliul Județean Vaslui face o nouă încercare, a șaptea în ultimii doi ani, de a găsi o firmă de profil care, contra cost, să preia activitatea de neutralizare a animalelor moarte, atât a celor provenite din gospodăriile populației, cât și a celor sălbatice. Costul colectării, transportului, incinerării și eliminării finale a leșurilor până la sfârșitul anului se ridică la circa 134.100 lei, plus TVA, la fel ca la încercările anterioare. Din cauza pestei porcine africane, cantitatea ce ar urma să neutralizată în acest an a fost estimată la 149 de tone, față de 42 de tone, anul trecut!

Până va accesa fonduri în vederea achiziționării și punerii în funcțiune a două incineratoare mobile, Consiliul Județean încearcă să gesioneze activitatea de neutralizare a animalelor moarte, atât a celor provenite din gospodăriile populației, cât și a celor sălbatice, angajând o formă specializată. Obligația autorităților județene de a se ocupa de sănătatea fitosanitară este prevăzută prin lege, astfel că a fost demarată o nouă procedură de achiziție publică în vederea alocării unui contract având ca obiect colectarea, transportul, incinerarea și eliminarea finală a animalelor moarte provenite din gospodăriile populației de pe raza județului Vaslui. Până acum, 6 astfel de încercări, desfășurate pe parcursul a aproape 2 ani, nu au avut succes, din lipsă de operatori interesați, problema fiind generalizată la nivelul întregii Moldove. Poate de aceea, de această dată, conducerea județului a încercat să-și ia măsuri de precauție, pe lângă perioada mai lungă în care anunțul în cauză este supus atenției publice, au fost trimise de invitații de participare mai multor firme având acest obiect de activitate specific. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 11 martie, ora 10.00. Firma care va prelua această activitate va trebui să ridice cadavrele animalelor în maxim 24 de ore de la informarea sau solicitarea telefonică făcută de reprezentanții unităților administrativ-teritoriale de pe raza cărora a intervenit moartea animalelor. Leșurile vor trebui transportate la instituția de neutralizare în cel mai scurt timp posibil, în condiții de igienă, cu mijloace de transport special autorizate sanitar veterinar și dotate cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare și cântar.
Pentru această activitate, până la sfârșitul anului, CJ Vaslui are disponibilă suma de 134.100 lei, la care se adaugă TVA, cantitatea de leșuri de urmează a fi ridicată și distrusă fiind de 149 de tone.










