Intrarea n insolventa a companiei care deruleaza contractul de construire a Variantei ocolitoare Brlad a determinat o reactie imediata din partea deputatului Daniel Olteanu. Acesta a avut, de-a lungul timpului, mai multe interventii publice, interpelari, si declaratii n Parlament, n care a atras atentia ca modul n care CNAIR si Ministerul Transporturilor gestioneaza reabilitarea DN18 s-ar putea rasfrnge si asupra derularii contractului aferent Variantei ocolitoare Brlad.
Am transmis mai multe interpelari ministrilor Transporturilor, de-a lungul timpului, cu privire la investitiile n infrastructura Moldovei si, ca parlamentar ales n Circumscriptia Vaslui, este firesc sa acord o atentie sporita modului n care este implementat programul politic si de guvernare, modul n care sunt respectate promisiunile electorale. Din aceasta perspectiva, Varianta ocolitoare Brlad este, deocamdata, singurul proiect mediu a carui executie ar putea demara la nivelul judetului Vaslui, o necesitate de zeci de ani si o promisiune nematerializata de catre toate guvernarile. Dati-mi voie sa preiau ngrijorarile brladenilor si ale tuturor celor preocupati de aceasta investitie, dupa aparitia informatiei cu privire la intrarea n insolventa a constructorului desemnat, compania Tehnic Asist, si explica Daniel Olteanu demersul n fata ministrului Transporturilor.
Deputatul vasluian i-a atras atentia ministrului, n cadrul unei noi interpelari, asupra unei posibile responsabilitati a CNAIR n intrarea n insolventa a companiei desemnate sa execute Varianta ocolitoare Brlad. Este foarte important sa ne asiguram de faptul ca antreprenorul nu are nicio piedica din partea statului n derularea contractului, dar si ca lucrarile executate vor fi conforme din punct de vedere calitativ. n acest sens, dupa cum am sesizat si cu alte ocazii, exista suspiciuni ntemeiate ca modul de derulare a contractului Reabilitare DN18 LOT 1 Moisei – Borsa km 131+627 – km 156+232 – BEI – etapa VI, n valoare de 83,72 milioane lei, gestionat de CNAIR si cu executant Tehnic Asist, ar putea fi una dintre cauzele care au dus la insolventa acestei companii, iar efectele sa se rasfrnga si asupra derularii contractului aferent construirii Variantei ocolitoare Brlad. Reamintesc faptul ca acest contract are data nceperii lucrarilor 24.08.2015, presupune reabilitarea a 24 km de drum national, are cteva termene de finalizare a lucrarilor amnate, aflndu-se n prezent la un stadiu fizic de 85,20% si un stadiu financiar de 69,35%, ceea ce nseamna lucrari efectuate fara a le fi ncasata contravaloarea de aproximativ 12 milioane lei. Este descalificant pentru CNAIR, n conditiile n care explicatiile sunt alocarile insuficiente pentru efectuarea platilor catre antreprenor, sa asiste pur si simplu la aceasta viteza de executie de 6 km reabilitare drum national / an, finalizarea lucrarilor fiind amnata pentru 2019, termen nedefinit clar, chiar conform CNAIR. Va reamintesc, n context, cele mai recente declaratii ale domnului ministru de Finante, Eugen Teodorovici: nimeni nu opreste companiile statului sa faca investitii, si faptul ca, la rectificare, Ministerul Transporturilor a avut sume bugetate si neconsumate de peste 1 miliard lei!, noteaza deputatul ALDE n interpelarea adresata sefului de la Transporturi.
Daniel Olteanu i cere ministrului Transporturilor garantii ca antreprenorul Tehnic Asist are capacitatea tehnica si economica de a duce la bun sfrsit contractul aferent construirii Variantei ocolitoare Brlad, precum si identificarea si tragerea la raspundere a celor responsabili de efectuarea cu ntrziere a platilor catre constructori, dar si de nealocarea fondurilor necesare derularii lucrarilor, n conditiile n care, anual, Ministerul Transporturilor a avut, la rectificarile bugetare, fonduri neconsumate.











mAI VOTATI ODATA PSD SI VA PUNE INDICATOR CA SA GASITI DN 24 D
PSD – ALDE sunt la guvernare ! Acum iar nu se va mai face sau se va amana constructia drumului de centura al Barladului ! Dar cand se va termina de modernizat drumul DN 24 D (Barlad – Galati) ???
Comentariile sunt închise.