Mercedes Benz W126 SE280, de-o vrst cu proprietarul!

0

Pasionat de mic copil de motoare si automobile, n special de limuzine marca Mercedes, motiv pentru care si-a ales o carier n domeniul auto, huseanul Stefan Andrei Brs a avut un vis: s-si cumpere o masin nscut n aceeasi zi cu el, 20 septembrie 1983! Dup ndelungi cutri, a gsit pe internet un Mercedes cu doar 18 zile mai btrn, ntr-un parc auto din Olanda, pe care a achizitionat-o, a adus-o n Romnia si a restaurat-o, investind peste 10.000 de euro n pasiunea sa. Desi masini n aceeasi stare se vnd cu preturi si de 2 – 3 ori mai mari, huseanul este decis s nu renunte niciodat la bolidul n care a investit, pe lng bani si munc, mult pasine. Membru, initial de conjunctur, al Retromobil Club Romnia – Filiala Vaslui, huseanul regret c nu are mai mult timp disponibil pentru a participa la toate evenimentele organizate de Asociatie, pentru ca limuzina sa s fie admirat de ct mai multi pasionati de masini de epoc.

nc de mic copil, huseanul Stefan Andrei Brs a fost pasionat de automobile, n special de cele produse de constructorul german Mercedes, nu doar datorit fiabilittii lor, ct mai ales a aspectului domnesc al acestora. Si-a urmat pasiunea, urmnd cursurile Liceului Industrial Stefan Procopiu din Vaslui, sectia electro-mecanic auto si urmnd o carier n acelasi domeniu. nc de cnd eram adolescent, mi-am propus si dorit ca, atunci cnd voi ajunge s-mi permit financiar, s mi cumpr un Mercedes de-o seam cu mine, adica fabricat n 1983, la o dat ct mai apropiat de cea de nastere a mea, 20 septembrie. Am cutat multi ani si singura masin mai apropiat de vrsta mea a fost aceasta, cu dat de fabricatie 2 septembrie 1983. Cnd am gsit-o pe internet, nu m-a interesat dac i func- tioneaz motorul ori altceva, doar marca si data fabricatiei, pentru c de restul urma s m ocup eu. Am gsit masina tocmai n Olanda, scoas la vnzare de un parc auto, unde ajunsese vndut de mostenitorii fostului proprietar, care decedase. Am fost plcut surprins de starea bun a masinii, n ciuda pretului relativ mic cerut de vnztori: motorul pornea, aerul conditionat functiona, geamurile electrice, sistemul de frnare ABS, discurile si plcutele de frn, casetofonul si celelalte optiuni din dotare erau n regul. De culoare albastr, avnd transmisie automat cu cutie de viteze n 4 trepte si 362.000 de kilometri la bord, cei doar 2.800 de euro ceruti pentru o asemenea limuzin mi s-au prut un chilipir pentru a-mi ndeplini visul. Aceast masina, pentru mine, nseamna mult si m-am dedicat ei, restaurnd-o total. A fost nevoie de mult munc pentru a reface, pstrndu-le originale, tapiteria, motorul, caroseria si alte elemente, pentru a reda masinii strlucirea de altdat. Acum, visul meu s-a mplinit si m plimb cu o masin de seama mea, al crei numr de nmatriculare este VS – judetul, 83 – anul fabricatiei masinii si al meu, iar BAS – initialele numelui meu, povesteste Stefan Andrei Brs, huseanul care si-a mplinit visul automobilistic. Acesta declar c, desi a avut mai multe oferte, nu are de gnd s nstrineze masina, datorit valorii sentimentale, dorind s mbtrneasc alturi de ea. n total, am investit peste 10.000 de euro, fr a pune la socoteal sutele de ore de munc, ori de cutri ale pieselor originale. La ora actual, un Mercedes Benz W126 model SE280 ar costa n jur de 15.000 de euro, dar pe internet, astfel de masini restaurate ntr-o stare similar cu a mea sunt de vnzare si cu 25.000-40.000 euro. Pe mine, nu m intereseaza pretul sau banii, este visul meu si voi mbtrni odat cu aceast masin, este decis Stefan Andrei Brs. El recunoaste c, la achizitionarea masinii, nu se gndea s se nscrie n Asociatia Retromobil Club Romnia. Initial a fost o decizie financiar, dup ce a aflat de la lucrtorii RAR, cnd a dorit s nmatriculeze masina, c dac este membru al Retromobil Club Romnia, ar putea fi scutit de plata impozitului si a rovignetei. Cu o conditie, vehiculul s se ncadreze n standardele de autenticitate ale Retromobil Club Romnia. Am luat legatura cu dl. Radu Gorea, reprezentantul filialei Vaslui a Retromobil Club Romnia, si cu ajutorul dumnealui am obtinut atestatul de vehicul istoric. Am participat la Retroparadele Primverii si Toamnei organizate pe plan local de filiala Vaslui a Retromobil Club Romnia, si la Raliul Moldova Classic organizat n mai 2016, n judetul Vaslui. Din pcate, serviciul nu-mi permite s particip la toate evenimentele retro organizate de Asociatie; poate cnd voi fi mai n vrst voi reusi s dedic, mie si masinii, mai mult timp pentru astfel de evenimente. Asta cu att mai mult cu ct, la toate paradele, dar si cu ocazia plimbrilor sau a drumurilor din concediu, foarte multi pasionati de masini admir sau se arat interesati de al meu Mercedes Benz W126 model SE280 nscut n aceeasi lun cu mine!, a adugat Stefan Andrei Brs. Automobilele Mercedes-Benz W126 au fost o serie de masini S-Class, produse de Mercedes-Benz ntre anii 1979 si 1992. Lansat n septembrie 1979, ca succesor al Mercedes-Benz W116, a fost a doua generatie de vehicule care au primit aceast denumire, ca prescurtare de la Sonderklasse sau clas special. n ceea ce priveste designul caroseriei, obiectivul principal al echipei de proiectare a modelului W 126, condus de Bruno Sacco, era acela de a crea o masin mai elegant si mai aerodinamic dect seria anterioar. Folosirea materialelor si a aliajelor mai usoare, mpreun cu testrile eficiente, garantau un consum cu 10% mai mic fat de cel al predecesorului su. Ca elemente inovative, acestea erau dotate cu numeroase elemente de sigurant marca Mercedes, printre care si primele centuri de sigurant cu pretensionare sau folosirea aliajului dur de otel (HSLA) n fabricarea automobilului. Perioada de productie a modelului 280 SE, a fost de sase ani, timp n care au fost produse aproape 134 de mii de exemplare. Extrem de fiabile si puternice, multe dintre aceste masini au fost folosite ca taxi, dar si ca masini de firm, datorit confortului si sigurantei oferite, ajungnd pe toate meridianele lumii, cu exceptia SUA, unde nu au fost disponibile. Asociatia RETROMOBIL CLUB ROMNIA este Asociatia national a detintorilor si restauratorilor de vehicule istorice, care are ca scop promovarea si ncurajarea conservrii, restaurrii si utilizrii vehiculelor istorice n conditii istorice si tehnice corecte.