Vama Albita nu a fost inclus n programul lucrrilor de modernizare pe directia Culoarului 9 Paneuropean. Practic, reabilitarea drumului se face de la limita judetului Galati, pe directia Crasna si se opreste la un kilometru de vam. Conducerea Vmii Albita a solicitat ajutorul Prefecturii Vaslui, pentru a face demersuri n vederea modernizrii infrastructurii pn la mijlocul podului de peste Prut.
Infrastructura din Vama Albita nu este prins n proiectul de modernzare ce vizeaz Culoarul 9 Paneuropean. Dac cei 103 kilometri de drum de la limita judetului Galati pn n vam sunt modernizati la standarde europene, zona din vam pn la jumtatea podului de peste rul Prut nu este prins n proiect. Prezent, ieri, la Colegiul Prefectural, Lucian Radu, sef serviciul n cadrul Companiei Drumuri Nationale Brlad, a spus c lucrrile de reabilitare a soselei se opresc la un kilometru distant de vam. n contextul n care investit ile nu privesc si modernizarea infrastrcuturii din vam, Radu Renga, prefectul judetului Vaslui, a solicitat un punct de vedere din partea reprezentantilor Vmii Albita. „Colegul meu vorbeste de reabilitare ca o strategie de dezvoltare a Culoarului 9 Paneuropean. Noi, ca Vam Albita, suntem cea mai mare poart de intrare n Uniunea European pe unde tranziteaz anual 500.000 de vehicule si peste dou milioane de persoane. Conducerea Vmii Albita doreste s ntregim aceast lucrare de modernizare pn la mijlocul podului de peste Prut. Acolo sunt gropi, pietre, e vorba de imaginea Romniei”, a subliniat reprezentantul Vmii Albita. Lucian Radu a precizat c cele dou benzi de circulatie pn la mijlocul podului sunt n administrarea Companiei Nationale de Drumuri, dar cele dou artere de circulatie nu sunt prinse n proiectul de reabilitare. Prefectul a spus c trebuie identificat o solutie pentru ca si instrastructura din Vama Albita s fie reparat. „Trebuie s ntreprindem toate demersurile pe lng Compania National s facem si cele cteva sute de metri din vam. Dac putem s modernizm cei 103 kilometri de drum de la limita judetului Galati, nu putem s lsm un kilometru de drum nemodernizat. Am fi ca Pcal! Trebuie s gsim o solutie!”, a precizat Renga. n consecint, n urma sedintei de ieri, va fi emis un proiect de hotrre al Colegiului Prefectural, prin care s se solicite modernizarea infrastructurii din Vama Albita. n prezent, se lucreaz la modernizarea DN 24 Galati – Vaslui si DN 24 B Crasna – Albita, cele dou tronsoane de drumuri fcnd parte din Culoarul 9 Paneuropean. Lucrarea a fost mprtit n trei segmente. Valoarea investi- tiilor n lotul I este de 74.610.643 lei, a lotului II, de 79.197.263 lei, iar a lotului III, de 71.201.235 lei. Termenul final de nchierea a lucrrilor este luna mai 2013.