Promotie de cetateni europeni, la GSI Stefan Procopiu

n perioada august 2009-iulie 2011, Grupul Scolar Industrial „Stefan Procopiu” din Vaslui, n parteneriat cu institutii similare din Cipru, Estonia, Lituania, Slovenia, Polonia, Spania, Italia si Marea Britanie, a fost implicat n derularea proiectului european Grundtvig „Ambitious Challenge: Active Citizens of Europe- Ambiance”, coordonat de prof. Ina Clara Vlad. Proiectul a fost finantat de Comisia European prin Programul de nvtare pe tot parcursul vietii. Acest parteneriat de nvtare are ca obiectiv crearea unui sentiment de unitate ntre cettenii Uniunii Europene, ndep rtarea barierelor dintre tri si cettenii lor astfel nct acestia s aib aceleasi interese si s se ndrepte ctre o serie de obiective comune, cum ar fi unitatea n diversitate, consolidarea rolului nvtrii pe tot parcursul vietii n dezvoltarea cetteniei europene active, bazat pe ntelegere, respect, tolerant, acceptarea diversitt ii, combaterea rasismului si a xenofobiei, participare si implicare activ n problemele comunittii, responsabilitate fat de mediu. Grupul tint al acestui proiect au fost persoane adulte, cu vrsta de peste 16 ani, care au abandonat scoala n perioada nvtmntului obligatoriu si care doresc s-si reia studiile ntr-un cadru institutionalizat la un moment dat sau persoane cu vrsta de peste 25 de ani care vor s-si perfectioneze competentele si cunostintele referitoare la cettenia european activ. Cursanti de la GSI „Stefan Procopiu” au fost selectati cu precdere din rndul printilor. n iunie, timp de o sptmn, aces- tia au participat la ultima ntlnire de proiect desfsurast la Sevilla, n Spania. Discutiile s-au axat pe stabilirea ultimelor detalii n ceea ce priveste produsul final al proiectului. Astfel, fiecare partener a avut de elaborat 100 de ntrebri de tipgril referitoare „Valorile cetteniei europene active”, „Istoria european si impctul acesteia asupra trilor membre”, „Consumatorul etic salveaz planeta”, „Uniunea European – fapte si cifre, economie si comert”, „Drepturile omului”, „Art, muzic, cultur, gastronomie si umor n Uniunea European”. n cadrul acestei ntlniri s-a decis ca rspunsurile la ntrebri si instructiunile jocului s fie cuprinse ntr-o brosur cu titlul „Eurotrip”. Toti partenerii au considerat c brosura este o modalitate mai bun pentru studierea ntrebrilor jocului si deci pentru nsusirea informatiilor despre Uniunea European. Partenerii au discutat si de posibilitatea de a continua colaborarea n cadrul unui nou proiect european.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.