Agentia National mpotriva Traficului de Persoane din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romne, n parteneriat si cu sprijinul financiar al Asociatiei Ecumenice a BisericiIor din Romnia AIDRom si al Asociatiei Caritas Bucuresti, a lansat Campania National „Dreptul la munc e al tu. Nu-l vinde traficantilor!!!”, destinat prevenirii exploatrii persoanelor prin munc fortat.
Campania, al crei mesaj este „Traficul de persoane reprezint o nclcare grav a drepturilor omului si o atingere adus demnittii si integrittii fiintei umane”, se va desfsura n perioada 1 august – 30 septembrie 2010, n judetele Ilfov, Giurgiu, Ialomita, Teleorman, Clrasi, Dmbovita, Arges, Bacu, Iasi, Constanta si municipiul Bucuresti. Campania reuneste eforturile institut iilor implicate, att cele guvernamentale, ct si neguvernamentale, venind n ntmpinarea nevoii de informare asupra pericolelor exploatrii prin munc fortat, n perioada n care tinerii absolventi si somerii sunt dispusi s accepte orice ofert de lucru, fr a se informa n prealabil. Traficul de fiinte umane este o infractiune grav, n care victimele sunt tratate ca bunuri si vndute pentru obtinerea de profit. Pentru unii este considerat a fi o afacere, din care ncearc s obtin maximum de profit din ceea ce ei consider a fi „bunul” lor, dar care afecteaz sntatea, bunstarea si securitatea persoanelor. Traficul de fiinte umane este una din cele mai profitabile infractiuni. Consecintele acestui fenomen sunt de lung durat si au un impact social deosebit, att la nivel individual, ct si al mediului familial. O astfel de experient dur, cum este cea a exploatrii prin munc fortat, trit de o persoan, poate determina producerea unor schimbri majore n perceptia proprie si a sistemului de valori, ct si perceptia celorlalti membri ai societtii asupra individului. Cresterea gradului de libertate a circulatiei cettenilor romni a dus la o crestere a vulnerabilittii acestora n fata unor oferte de munc aparent mai avantajoase, n spatele crora se ascund retele de trafic de persoane. n aceste condit ii devine extrem de important diseminarea de informatii utile ctre grupurile cele mai vulnerabile, tinerii absolventi, somerii sau cei cu risc de a-si pierde locul de munc.