Dup mai mult de 48 de ore de la prima ninsoare care s-a abtut asupra Brladului, strzile din oras nc erau „paralizate”. Cu greu se putea merge cu autoturismele prin cartiere, cele mai „cocolosite” fiind principalele artere pe unde circul masinile de mare tonaj. Cu toate acestea, primarul Constantin Constantinescu a anuntat, ieri, c procesul de deszpezire merge de minune, un exemplu bun fiind dat chiar de angajatii din institutie care au eliberat parcrile unde si tin ei masinile si chiar si trecerile de pietoni.
Pentru c a observat c brldenii sunt nemultumiti de felul cum au fost descongestionate strzile din oras, edilul sef a convocat ieri o conferint de pres n care a anuntat progresele fcute pn la acea or. Constantinescu a chemat si doi membri ai Comandamentului de Iarn, care s-i sustin afirmatiile fcute. Din pcate, nu a reusit acest lucru, mai ales c, dup dou zile de ninsoare continu si viscol, strzile arat ca si cum nici mcar nu s-a auzit de utilaje de deszpezire si de materiale antederapante. n plus, edilul sef a ncercat s arate c pn si functionarii institutiei au dat o mn de ajutor si au eliberat cile de acces n Palatul Comunal. „Brbatii din primrie au iesit n fat pe la ora nou, adic dup ce si-au fcut ordine n hrtii, si au fcut curat acolo unde si tin masinile. Femeile, n frunte cu domnis oara Olga Ungureanu (seful Compartimentului Gospodrire Comunal, n.r.), au iesit si au fcut curat pe trecerile de pietoni”, a declarat primarul Constantinescu.
Deszpezire invizibil
Edilul sef a dat asigurri c nc de la primii centimetri de zpad depusi pe strzile din oras, Comandamentul s-a ntrunit si au fost luate msurile necesare pentru a nu se ajunge la blocarea traficului. Acesta a spus c, initial s-a aruncat cu material antiderapant, iar cnd stratul de omt, precipitatiile continue si viscolul nau mai permis, s-a trecut la utilajele care dau cu lama. Pentru a arta c sunt dotati, Constantinescu a enumerat masinile care au fost puse la treab. Este vorba despre trei autogredere, dou pluguri autopurtate si patru mijloace de transport cu remorci cu antiderapant. „Suprafata strzilor pe care trebuie s intervenim e aproape dublat, avnd n vedere c trebuie s intervenim si n cele patru noi cartiere ale orasului. Cel mai mult s-a intervenit pe Bulevardele Republicii, Epureanu si Vasile Prvan, unde circul masinile de mare tonaj si unde fluxul este mai mare. Pn acum s-au consumat 220 tone de material antiderapant, dar trebuie s pstrm un echilibru ntre banii cheltuiti cu deszpezirea si folosirea acestor utilaje. Materialele sunt foarte scumpe, cam un milion de lei vechi pentru o ton, si nu putem s dm pe orice strad din oras. Nu-mi permit s cheltuiesc 5-10 miliarde de lei pentru a deszpezi si a face moftul oricui”, a mai spus Constantinescu. Totusi, n ciuda acestor afirmatii, nici mcar principala arter, Bulevardul Republicii, nu pare mai „aerisit”, ci dimpotriv s-a transformat ntr-un adevrat patinoar. Zgura lipseste din peisaj, iar utilajele care trebuie s dea cu lama „merg pe vrfuri”, neatingnd suprafata strzii pe care ar trebui s-o curete. n consecint, taximetris tii abia se ncumet s preia comenzile de team s nu rmn blocati n vreuna din strzile „deszpezite”… de primar. Cu toate acestea, Viorel Bordeianu, directorul tehnic al firmei ce se ocup cu deszpezirea n Brlad, prezent la conferinta de pres, asigur c au fost operativi 24 de ore din 24 de ore.




